Senaste nytt

Ställ frågor till Singapore Airlines Skandinavienchef

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon träffar jag Singapore Airlines Skandinaviska chef Alastair Hay Campbell nere i Köpenhamn. Ni får gärna ställa frågor nedan om deras produkter och erbjudanden (och framtidsplaner?) så framför jag dom imorgon bitti.

Om tillfälle finns kan det till och med bli relativt omedelbara svar - kräver Internet och lite tid :)
 

pep

Medlem
Den næsta uppenbara frågan är ju - kan vi förvänta oss att se SQ udvide på CPH? Evt. med rute til USA via CPH? Hvis CPH faar A380 faciliteter vil SQ da overveje at indsætte et sådant fly på CPH-ruten :) ??
 

Xilan

Medlem
Den næsta uppenbara frågan är ju - kan vi förvänta oss att se SQ udvide på CPH? Evt. med rute til USA via CPH? Hvis CPH faar A380 faciliteter vil SQ da overveje at indsætte et sådant fly på CPH-ruten :) ??

Ogilla!! ;)

Nej, men allvarligt talat. Frågan om hur det blir med SQ på ARN är väldigt intressant. De gick ju ut tillsammans med SAS för något år sedan och talade om hur de längtade efter att få flyga på ARN respektive att utöka på CPH.
Känslan då, och även senare, var att ARN-biten var mycket spel för gallerierna eller åtminstone inte prioriterat.

ARN-SIN är utpekad av Swedavia, och andra, som en prioriterad "unserved route". Ser de någon potential i linjen?
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Hur kommer SQ att göra med tillgång på awards i C/F för *A partners när i princip alla longhaul har den senaste produkten, samtidigt som de rullar ut en ny C/F-produkt fr.o.m. september?
 

Senator

Moderator
Hur ser SQ på konkurrenterna QR och EK. Nu flyger QR redan från OSL, CPH och ARN medan EK från CPH och snart ARN. Är det kanske så att detta har ändrat SQs planer? Tilläggsfråga: är det man tror det inte finns yield från ARN?
 

Glenn E

Medlem
Fråga om de tänker försöka ta upp konkurrensen med Lufthansa vad gäller markservicen i FCT kontra deras egen Private Room.:)
SQ verkar lägga mer krut i luften än på marken.
Sedan har jag fått intrycket att deras business lounge håller hög business klass men att deras första klass lounge bara är marginellt bättre.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen