Senaste nytt

Vueling börjar flyga Stockholm-Barcelona

Jacob

Medlem
I mars 2012 kommer det spanska flygbolaget Vueling till Stockholm.

Den 25 mars börjar flygbolaget trafikera sträckan Arlanda-Barcelona med fyra avgångar per vecka (måndag, onsdag, fredag, söndag). Linjen kommer flygas med en Airbus A320 som tar 180 passagerare.

Biljetter kostar från 50 euro och finns ute redan nu.

Vueling är relativt stora ute i Europa, har numera 44 flygplan och flyger till en rad storstäder från Barcelona och Madrid.
 

EricT

Medlem
Kul! Aldrig flygit med dom men nu kanske man får anledning till detta!

Skulle vilja ha tillbaka linjen Stockholm-Bilbao... den var grymt användbar!
 

Homer

Medlem
Istället för att sparka personalen och anställa ny med lägre löner startade Iberia Vueling, många av Iberias flighter flygs av Vueling och ibland tom med plan inhyrda från Iberia. Så det troliga är väl att dessa flighter kommer att kunna bokas med IB flightnummer, som det t.ex går från CPH till MAD/BCN.
Enda sättet att tjäna miles/poäng med Vueling har varit att kreditera till ett Iberia konto, men det är väl okej nu när man får överföra dem till ett BA konto.
 

Jacob

Medlem
Och nu är linjen igång, efter Spanairs konkurs drog Vueling omedelbart igång linjen från Stockholm till Barcelona, två månader tidigare än planerat.

Igår söndag klockan 18.35 landade det första flyget från Barcelona på Arlanda flygplats.
 

fly4fun

Medlem
Jag har flugit med Vueling 2 gånger och har tyvärr väldigt negativa upplevelser. På en flygning Rom-Barcelona höll jag på att bli avkastad för att jag hade en gitarr med i kabin. Då hade jag köpt dubbla biljetter med extra plustjänster på båda biljetterna för att få mer utrymme och det inte skulle bli några problem. Istället kommer en ur besättningen och säger åt mig att gå av planet omedelbart. Enligt Vuelings biljettregler så är det så man ska göra, men det tyckte inte besättningen.
 
Toppen