Senaste nytt

Malmö Aviation och Sverigeflygs inrikesnät synkroniseras

Jacob

Medlem
Från den 30 oktober kommer Malmö Aviation och Sverigeflygs inrikesnät och tidtabeller att synkroniseras. Förändringen görs för att skapa ett nytt och effektivt inrikesnät med snabba transfers på Bromma flygplats och målsättningen är en bytestid på endast 15 minuter. Tidtabellerna för vissa linjer kommer helt läggas om mot hur de ser ut idag för att…
 

Jacob

Medlem
Från den 30 oktober kommer Malmö Aviation och Sverigeflygs inrikesnät och tidtabeller att synkroniseras.
Förändringen görs för att skapa ett nytt och effektivt inrikesnät med snabba transfers på Bromma flygplats och målsättningen är en bytestid på endast 15 minuter.
Tidtabellerna för vissa linjer kommer helt läggas om mot hur de ser ut idag för att optimera bytesmöjligheterna på Bromma flygplats.

Totalt omfattas 32000 flygningar och nio linjer.

De destinationer som Malmö Aviation och Sverigeflyg trafikerar från Bromma flygplats är: Malmö, Göteborg, Umeå, Växjö, Ronneby, Ängelholm, Kalmar, Visby och Sundsvall.
 
De har haft rätt aggressiva annonser i GP ett tag nu med RJor som står bredvid varandra för att illustrera hur snabb transfern skall kunna vara. Bra om de kan leva upp till det, men med en bytestid på 15min kan de ju få problem ganska ofta misstänker jag.
 

Kristofer

Medlem
Med tanke på hur mycket strul det varit när jag flygit Sverigeflyg, så tror jag inte att det här kommer att fungera. Vet inte hur många gånger jag varit mer än 15 minuter sen VXO-BMA..
 
Toppen