Senaste nytt

Varför så få kvinnor på BA 787 eventet?

agehall

Medlem
Btw, hur ska vi göra med genusdiskussionen? Eftersom mina foton av enbart män upprört folk på Facebook, så behöver vi väl ordna en fotosession där merparten är kvinnor... Fast då kommer vi säkert att utpekas som ännu mer diskriminerande.
 

Simon

Medlem
Btw, hur ska vi göra med genusdiskussionen? Eftersom mina foton av enbart män upprört folk på Facebook, så behöver vi väl ordna en fotosession där merparten är kvinnor... Fast då kommer vi säkert att utpekas som ännu mer diskriminerande.

Jag tycker genusdebatten är oerhört viktig, men flera kommentarer på Facebook är ju bara ute och cyklar. "Denna bild kan anmälas för diskriminering"? Herregud.

Ser ut som en mycket trevlig helg!
 
Last edited:

Knucket

Medlem
Kan det vara så enkelt som inga damer anmälde sig? Vad hade isåfall hänt om BC tvingat två stycken medlemmar (damer) att åka? Vissa debatter kan man inte vinna när man har med militanta feminister att göra :(
 

Nemo

Medlem
Btw, hur ska vi göra med genusdiskussionen? Eftersom mina foton av enbart män upprört folk på Facebook, så behöver vi väl ordna en fotosession där merparten är kvinnor... Fast då kommer vi säkert att utpekas som ännu mer diskriminerande.

Saklig debatt är alltid välkommen. Alla är välkomna hos bc.se. Oavsett kön eller genus, ålder eller ungdom, religion eller icke-troende, etniskt ursprung eller okänd födelseort, funktionsnedsättning eller atletisk, rik som fattig, sexuell läggning eller asexuell. bc.se är det bästa forumet jag har upplevt, där din åsikt respekteras så länge du följer de enkla, grundläggande krav man har på normalt beteende.

Osaklig debatt däremot, som i vissa kommentarer på Facebook, faller mer inom definitionen för troll.

Troll (Internet) - Wikipedia, the free encyclopedia "A troll is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people, by posting inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a forum, chat room, or blog), either accidentally or with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion."

"Experienced participants in online forums know that the most effective way to discourage a troll is usually to ignore it, because responding tends to encourage trolls to continue disruptive posts – hence the often-seen warning: "Please do not feed the trolls"."
 
Last edited:
Läste precis..

Varför har businessclass.se ingen [facepalm] symbol?
Får tacka "Alice Margareta Cooper" för morgonskrattet i alla fall. ;)

*Militanta feminister på krigsstigen*
 
Last edited:
Haha, detta var ju roligt i allt söndagsstädande! Genusdebatten är oerhört viktig (och självklar, i alla fall för mig). Dock så förstörs så himla mycket av människor som ser orättvisor i precis allting, även där det inte finns. Det gör bara att människor lättare avfärdar all form av diskussion, även den som handlar om riktiga orättvisor (jämför med Nogger-debatten för några år sedan).
 

palmen

Moderator
Skulle ni kunna förklara för en person som inte har Facebook vad ni diskuterar? Vad är det som har hänt?

Det las upp en bild som det enbart var män på och någon spann igång ordentligt på detta och tyckte att bilden kunde anmälas för diskriminering för att det inte var några kvinnor med.
 
Toppen