Senaste nytt

Extraordinär service på Swiss LX1250 Zürich-Arlanda 30 oktober...

joemume

Medlem
..känner att jag måste få dela med mig av en rätt ovanlig upplevelse, i dessa tider av dålig in-flight service, i synnerhet inom Europa.

Flög Swiss från ZRH i söndags (ursprunglingen från FCO, med mellanlandning i ZRH) och jag och mitt resesällskap var ensamma i C-kabinen, vilket redan där var en bra start på resan. :D

Från den sekund vi satte oss i stolarna så var det konstant uppassning (tilltalades alltid med namn) av purser och en annan FA som erbjöd oss champagne vid takeoff och en varm 3 rättersmåltid (4 rätter om man räknar ostbrickan...) som närmast kan liknas vid SAS internkontinentala service i C.
Maten var helt fantastisk - åt anka och potatiskaka till huvudrätt - och den var aptitligt serverad utan plast och annat elände som man är van vid, även vid IC-flighter med andra bolag.
Jag var helt proppmätt efter flygningen, vilket jag inte kan dra mig till minnes någonsin hänt med varken SAS eller LH...

Efter efterrätten, chokladen och avec, så erbjöd purser att släcka ner kabinen (och stänga fönsterskydden) så att vi skulle kunna sova en dryg timme, vilket vi gjorde,

Det är ju solklart att denna service berodde på att vi var ensamma i C och möjligen för att det stod SEN på boardingkortet, men i alla fall - det här är nog en av de bästa intra-europaflighter jag nånsin haft - helt fantastisk service!

Jag har alltid tyckt om Swiss och efter det här så kan jag inte annat än varmt rekommendera dem ännu en gång - deras service är bland det bästa som finns inom Europa, enligt min ringa mening. :D
 

Senator

Moderator
hsjhsjshjsjsjsjh joenume! Vi vill jo inte att priserna skall skruvas upp på denna pärla av flygbolag med att efterfrågan går i taket ;)

Nej, jag skämtar bara och håller med dig 100% att LX är bra.

En sak som har hänt under året tyvärr, kanske som en följd av harmoniseringen av bokningsklasser inom LH gruppen är att LX inte längre är prisledande på Intercont resor. Så sent som förra året gick det att resa med LX till JFK på den nya fina A330-300 för 15.000kr i affärsklass på en flexibel J-klass bokning. Tyvärr verkar det som man harmonierar priserna inom gruppen. I Europa, är LX fortfarande ledande på priser, men inte på längre resor som USAs östkust. Dock är LAX bra billigt, det samma med BKK.
 
Toppen