Senaste nytt

Antal gäster för guldmedlemmar i SAS loungen i Köpenhamn

CaptainM

Medlem
Någon som kan svara på följande?

Jag och Fru CaptainM är bägge *AG och ska flyga med TG till BKK, med följer vår minsta tjej på 7 år.
På samma flight är några vänner till oss också bokade, Hr och Fr, samt deras dotter på 4-5 bast.
Att vi kan gästa in Hr vän och Fr vän i SAS SL råder det ingen tvivel om men kan det bli bekymmer då de har deras dotter med? Vi får ju egentligen bara ta in varsin gäst och med både vår och deras kotte blir det i realiteten ju två till, även om de inte konsumerar några mängder.

Någon med erfarenhet av liknande scenario?
 

agehall

Medlem
Är du EBG så funkar det. Är du *G så beror det lite på dagsformen på loungepersonalen. Enligt reglerna är det nog inte tillåtet, men det är nog stor chans att det funkar ändå.
 

Chrille

Medlem
Eftersom man bara får gästa "one companion" så är det nog drakens dagsform som avgör om barnen räknas eller ej.
 

CaptainM

Medlem
Känns lite att det beror på dagsformen hos personalen.
Jag var i loungen för en vecka sedan och maken till trevligare SAS-dam har jag aldrig träffat. En fantastisk upplevelse, då man inte är bortskämd med det prcis.
 

A380*G

Medlem
Kalla mig vad ni vill men jag anser regler ska följas. Är det fem i sällskapet men bara fyra som har access finns bland annat följande alternativ:
A) snällt stanna lämna en utanför
B) skita i loungen allihopa (den är ju inget särskilt ändå)
C) fråga någon okänd om de vill gästa in den sista
D) köpa access till C-loungen
 
Toppen