Senaste nytt

Scandic Victoria Tower en katastrof

Paby

Medlem
Hej,

Vill dela våra upplevelser av Scandic Victoria Tower i Kista sedan de öppnade för tre veckor sedan - totalupplevelsen är nära katastrof för att sammanfatta det.

Till att börja med så är hotellet inte färdigbyggt. Inuti hänger kablar från tak, innertakplattor saknas, byggarbetare syns frekvent (o fyller sina vattenflaskor i gymet), skybaren är inte färdigbyggd, det är oljud från 06.30 på morgnarna - listan kan göras lång. Varför Scandic låter folk boka sig för att bo i en byggarbetsplats för 2300 SEK per natt (standardrum) beats me med all badwill det skapar.

Vi har nu haft tre gäster till vårt företag som bett att få lämna VT för att flytta till andra hotell under deras vistelse här. Alla har på något sätt blivit störda av byggnationerna men det hade inte behövt vara så illa om Scandic på ett professionellt och kundvänligt sätt tagit hand om deras klagomål. Istället har dom bemötts med det motsatta. En dryg attityd som att "försök hitta något annat nybyggt här i närheten" eller "var skulle ni annars bo". Att man kan lämna någon form av kompensation har heller inte slagit Scandic. För er som inte känner till Kista så finns bara en handfull mellanklasshotell (eller därunder) sen tidigare så där finns inte mycket annat men vi har placerat gäster på hotell utanför men nära Kista under många år med nöjda gäster som resultat.

Scandic verkar tro att bara för att dom kommer ha monopol som "nybyggt hotell" i Kista så kan dom bete sig hur som helst. Kanske kan man försörja sig på gäster som bara bor där en gång och inte kommer tillbaka men om man siktar på att få återvändande gäster, som finns i tusental till alla företag i Kista, så har man gett sig själva en dålig start. Det blev också tydligt i receptionen när vi försökte lämna klagomål och det var kö av gäster som ville byta rum av av byggrelaterade skäl eller hade andra klagomål.

Scandic får helt säkert gäster men lojala, nöjda, återkommande gäster får dom svårt att rekrytera utan att ändra attityd. Vi går tillbaka till att ha våra gäster på Radisson Blu Royal Park, Stallmästaregården och andra hotell nära Kista som tidigare alltid gett oss nöjda medarbetare och gäster.
 
Last edited:

agehall

Medlem
De har ju rätt i att det inte finns något annat vettigt hotell i Kista. Men det går T-bana till Kista och det finns massor av fina hotell i city...

Jag är sugen att testa det en natt för att se hur det är, men det låter som att man ska vänta något år eller så innan man spenderar några pengar där.
 

Mikael

Medlem
Hmm, jag går just nu en tre-veckors kurs i Kista, där även några norrmän deltar. De bor på Scandic Victoria Tower (har nu bott där snart 3v) och enligt vad de har sagt tidigare var de ganska nöjda. Får ta och fråga dem idag...
 

Concorde

Founding Member
Rätt eller ej. Att visa en sådan arrogans mot gäster är grovt tjänstefel. Om någon från scandic läser detta hoppas jag att ni tar det seriöst. Fö är det en av det fulaste höghus jag någonsin sett. Vad tänkte dom?
 

Gnopps

Medlem
Vore intressant om någon kunde ge en förstahandsrapport. Nästa gång det är bråk där hemma så ta in på hotellet istället för soffan!
 
Jag bodde där en natt i förra veckan.
Känns absolut som man öppnat hotellet för tidigt - huset är helt enkelt inte färdigbyggt.

Några exempel:
* Arbete pågår på många ställen samtidigt, luckor i taket öppna, sladdar hänger osv.
* Ett tyst brandlarm (!?) gick på morgonen innan utcheckning, branddörrar igenslagna och ingen fungerande hiss (kul när man bor på vån 16 och släpa packning ner)
* På rummet fanns ingen el framdraget till skrivbordet och har man en standardladdsladd så går det inte att jobba vid skrivbordet och ladda samtidigt
* Skybaren är extremt underdimensionerad. Lite svårt att tänka sig att meningen är att den ska se ut här. Personalen där behöver även gå en charmkurs. En av mina gäster undrade vad de hade för vin. Rött och vitt svarade tjejen avmätt...
* Oklara parkeringsmöjligheter, vad händer om det är en välbesökt Kistamässa?
* Kortläsare fungerade inte vid utcheckning, personalen hanterade dock detta på ett bra sätt. Några timmar senare hade transaktionen gått genom och de mailade kvittot.

Jag tror det kan bli bra, men vänta definitivt med att boka er vistelse på VT.
 

CarlT

Medlem
Har inte bott på hotellet men besökt Skybaren och reagerade så pass negativt på inredningen att jag gick utan att köpa något. Det var vita väggar, vita balkar som täckte stora delar av fönstren, ljusa golv och samtidigt fullt upplyst. Då mörkret hade fallit var det således omöjligt att se ut och man hade lika gärna kunnit vara på Beefeaters på Götgatan vilket inte var tanken med vårt besök...
 
Toppen