Senaste nytt

Doha Transit med Qatar Airways / Erfarenheter och förslag sökes!

Axelzon

Medlem
Tjenare,

Det är som bekant vanligt med väldigt långa transit tider när man flyger via DOHA med Qatar Airways, speciellt om man
är påväg mot någon av de större destinationerna i öster. Qatar Airways kan väl komma att locka fler av oss senare i höst
då de går in i One World programmet.

Finns det någon medlem på BC.SE som hunnit ta beslutet att stanna ett extra dygn i DOHA istället för att sitta och vänta på flygplatsen?

Tacksam för förslag och ideér... Sight Seeing? Golf? Sol & Bad Relax på något nice hotell?

Hils
Axelzon:cool:

P.S. Hittade en gammal tråd, men tills nu inga bra förslag!
 

pep

Medlem
Alternativt kan du blive ubegrænset i Oryx lounge om du har adgang. Der er soveområder, bad, mad og drikke. Jeg har to gange været der næsten et døgn. Hurtigt internet.
 

Axelzon

Medlem
Ciao Pep,
Jag har inte tillgång till den sedan jag blivit nedgraderad till CX (OW) silver, men har varit där tidigare (åkt QR C klass). En trevlig lounge, men 6-8 timmar är för drygt. jag skulle hellre gått ut på stan på kvällen och dagen efter spelat en runda golf på morgonen + lite poolhäng och relax innan avgång senare på kvällen...

Frågan är bara om det är värt det.... Någon som provat?

/Axelzon
 

adhoc76

Medlem
Jag har haft lång layover i Doha ett par gånger... Att sitta på flygplatsen är dödlig dos av tristess. Jag har bokat hotell nära flygplatsen vid båda tillfällena och det är helt klart en rekommendation från min sida. Transporter fungerar smärtfritt i Doha och visum betalas på flygplatsen...
 
Toppen