Senaste nytt

Tips på SAS resmål december-januari

Jixxe

Medlem
Mellan 9 December och 17 Januari kommer jag jag att läsa en kurs på 7.5p på distans. Finns ingen anledning att spendera tiden i Sverige. Jag söker efter en destination främst med SAS som jag kan betala med poäng eftersom jag har 170 000p och en 2-4-1 check.

Jag söker efter ett resmål med helst värme, sol och bad. Men eftersom jag helst vill vara borta 6veckor så vore det utmärkt med billigt boende. T.ex hyra en lägenhet. Det måste även finnas bra internetuppkoppling, annars kan jag inte genomföra kursen.

Det är inte ett måste att genomföra hela resan med SAS, kan t.ex flyga ned till Chicago och sedan vidare till Sydamerika...

Tips på resmål?
 

adhoc76

Medlem
Filippinerna röstar jag för.... Åk med SAS till Bangkok (de kör igång igen till BKK med början 22 november) och sen vidare med Cebu Pacific. Helt underbart i Filippinerna och otroligt billigt att leva där när du väl är där...
 

TheEagle

Medlem
Skulle också säga Filippinerna eller Vietnam. Mindre drag i Vietnam men nästan billigare och bättre mat än Filippinerna. Men att lyckas med en C-biljett för poäng till BKK är typ omöjligt runt jul. Även ekonomy med för den delen. Satsa på flyg till Shanghai, PVG istället. Alternativt BJS eller NRT i andra hand.
 

Homer

Medlem
2-4-1 till Shanghai, finns gott om platser i C, till BKK finns det inte ens i ekonomi.
Sen vidare därifrån.
 

adhoc76

Medlem
Japp... Bra förslag! Cebu Pacific kör till en radda destinationer i Filippinerna från Shanghai också, så mitt förslag om att kolla på Filippinerna kvarstår...
 

Palazzi

Medlem
Jag är ingen Asien-fantast så slår istället ett slag för fantastiska San Diego! SAS till SFO och du är nästan där. Det är varmt, maten är bra, människorna trevliga, utelivet fantastiskt och prisnivåerna humana. Smidigt med engelskan är det ju också....
 

Elias

Medlem
Jag är ingen Asien-fantast så slår istället ett slag för fantastiska San Diego! SAS till SFO och du är nästan där. Det är varmt, maten är bra, människorna trevliga, utelivet fantastiskt och prisnivåerna humana. Smidigt med engelskan är det ju också....

+1
 
Jag tycker om både USA och Asien. Har varit både i San Diego och Filippinerna. Skulle välja Filippinerna för klimatet, vattnet och prisnivån.
 

Jonas C

Medlem
SAS 2-4-1 till NRT, och sen vidare till Okinawa med lämpligt bolag? Alternativt komplettera med 40K United miles och spendera veckorna på någon ö i Söderhavet.
 
Toppen