Senaste nytt

Hur är Air Chinas business class till Beijing?

Figo

Ny medlem
Hej!

Som det ser ut så blir det en affärsresa till Kina v47. Vi har fått lite olika förslag med bla Air China, Thai och SAS.

Jag undrar hur Air Chinas businessclass produkt är Stockholm- Peking jämfört med:

Thai Premium Economy ( Flög denna för ett par veckor sedan och va relativt nöjd, vidare till Taiwan i Royal Silk )
SAS Economy Extra ( Har aldrig flygit denna klass utan bara businessclass )

Vet inte varför men jag känner mig lite skeptisk till Air China?

Mvh
 

Dr. Miles

Expert
Air China använder B777 på Stockholm-Beijing rutt, vilket har ganska dålig Business class jämfört med andra konkurenter.

Stolen på denna plan är gammal recliner seat, alltså inte ens lie-flat seat. Ingen AVOD utan filmen snurrar ca varje 2 timmar.

Om priset är samma nivå skulle jag ta THAI, dock tidtabellen är inte helt optimalt om du flyger till Beijing.

Men annars Turkish Airlines har ganska bra pris till Beijing(om det är ditt du åker).
 

David

Medlem
Jag har flugit Air China Business ARN-PEK och SAS Ekonomi extra CPH-PEK men inte Thai (TK som AHO nämner är på gång men inte förrän efter du har varit iväg). Har sedan den enda gång i CA Business valt andra alternativ.

Ifall du är *G så hade jag valt en bra Premium Economy framför CA Business eftersom du ändå har alla "Businessfördelar" runtomkring flygningen - lounge, prio checkin, prio boarding, baggage allowance etc. Man kan förvisso tappa poängintjäning men in-flight entertainment, mat och dryck ombord på t.ex. SAS är klart bättre än CA. Har du själv inte lounge-access och har längre transfers väntande så kanske CA Business är rätt, den ligger dock inte alls i samma klass som de flesta andra C-produkter gör så förvänta dig inte för mycket...
 

Roger J

Medlem
CA (air china) är som du förstår inget trevligt alternativ på denna rutt. Dock är Business-stolarna möjligen något bättre än SAS Economy Extra för att sova.
 
Toppen