Senaste nytt

Skyteam lounge London

Sinatra

Medlem
Jag var igår i London och åkte hem med KLM för att hålla status uppe. Hur som helst opererar de från terminal 4, en terminal som är föga använd idag av svenskar. I den terminalen finns den ena av två Skyteam-lounger i världen. Har ni besökt den? Den är i vilket fall helt fantastisk. Trots att jag bara hade ett hop på 45 minuter till Amsterdam blev man erbjuden gratis massage, Champagne, sovrum, dusch, och varm buffé. Utöver detta fanns en vinbar med ca 15 olika sorters vin.

Jag tycker att det är konstigt att den här loungen inte är mer omnämnd. Det är inte många business-lounger jag har provat som erbjuder allt detta! Tyvärr hade jag ingen kamera...

Själva KLM-flighten var också väldigt bra, trerätters meny med menykort, riktigt porslin och bubbel på 45 minuter är väldigt bra! :)
 

Homer

Medlem
Jo den är trevlig, men inte riktigt så trevlig som du beskriver, för det är inte förrän vid 5-tiden som det dukas fram en varm buffet och sparkling wine ersätts med champagne.
 

Sinatra

Medlem
Jag kom vid 15:30-tiden, då fanns det en del varmt men lite senare kom det riktiga varma.

Men ärligt talat, hur många lounger erbjuder spabehandlingar inom Europa?
 

Alx

Medlem
UA (United) använde/er? SkyTeam-loungen på LHR för de avgångar som avgick från T4. Vad jag vill minnas var loungen helt OK, men jag kan inte minnas att jag tyckte att den var sådär jättebra att man ville tillbaka. Min favorit på LHR är annars Virgin Clubhouse som även de erbjuder lite utöver det vanliga. De erbjuder inte bara Spabehandlingar utan också en á la carte meny, bra Champagne, en ordentlig bar m.m. Jag ser fram emot mitt första besök i BA:s första klass lounge när det nu blir av... :)
 

Homer

Medlem
UA (United) använde/er? SkyTeam-loungen på LHR för de avgångar som avgick från T4. Vad jag vill minnas var loungen helt OK, men jag kan inte minnas att jag tyckte att den var sådär jättebra att man ville tillbaka. Min favorit på LHR är annars Virgin Clubhouse som även de erbjuder lite utöver det vanliga. De erbjuder inte bara Spabehandlingar utan också en á la carte meny, bra Champagne, en ordentlig bar m.m. Jag ser fram emot mitt första besök i BA:s första klass lounge när det nu blir av... :)

Det är lätt för Virgin att vara generös, de behöver inte utfodra en massa passagerare som åker i eko short-haul.
Deras egna SH Little Red går från T1.


Apropå Sky Team, Air France nya lounge skall visst vara hyfsad
http://www.businessclass.se/air-fra...les-de-gaulle-paris-france-t4s-nu-oeppen.html
 
Toppen