Senaste nytt

Incheckning och lounge med TAP på Arlanda

Mr.A

Medlem
Jag har en enkel fråga, har bokat en tripp med TAP, är det SAS som sköter incheckningen och är det SAS-loungen man får använda som Star Gold?
 

Mr.A

Medlem
Jag menar Arlanda, och undrade över loungen då Menzies lounge i T5 har en TAP-skylt utanför.
Jag förmodar att man inte får använda SAS Fast track heller (åker i Eco men är star gold) :-(
 

agehall

Medlem
Som *G bör du kunna använda SAS lounge. Men jag tror TAP använder Menzines för sina C-pax.

är osäker på om de har fast track på ARN, tror inte det.
 

Jonas C

Medlem
Menzies sköter incheckningen hos TAP. Ser igen mening med att ta omvägen för att använda använda fasttrack då deras incheckningsdiskar ligger precis bredvid södra säkerhetskontrollen. SAS Loungen används både för Business och *Gold vid resa med TAP.
 

VonMögen

Medlem
Åkte med TAP till LIS för några dar sedan. Incheckningen var disk 34-36 (inte längst bort mot B piren). Star G var samma disk som bagagedroppet och därmed lika med ett skämt för alla Janne Banan stod i den kön. Fast Track funkar fint. Lounge är SL. Själva flygningen var = Ryan. Visst är det lite mat gratis etc men alkoholen tog "slut" efter 2h. Löjligt griniga flygvärdinnor. Hela flygningen var svettig. Sist av alla väskor vid ank.bandet kom prio väskorna som på ett pärlband ... Men Lissabon är trevligt :)
 
Toppen