Senaste nytt

Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Jonas C

Medlem
Men tänker liksom när man ska signa up då jag inte gjort de än! Vill ju ha ett guldkort så länge som möjligt ;) För annars gäller året bara ett år? Måste läsa vidare lite om de....

Vill minnas att de kör på medlemsår, så det låter nog smartast att gå med någon gång i Januari innan du åker :)
 
Med andra ord spelar de ingen roll när jag blir medlem för mitt kort kommer bara gälla i ett år ? De var verkligen ett komplicerat system när man läst igenom det. Dock väger de ändå mer än att kreditera till någon partner om dom nu inte helt random går med i en alliance :cool:
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag tittade lite mer på Alaska och såg några "lustiga" förmånder

Opportunity to attend an MVP® Gold Lunch Yes Yes
50,000 Bonus Miles when you attain status Yes
Opportunity to nominate a friend or family member to MVP® status Yes
4 Complimentary Board Room Day Passes annually Yes
 

Dr. Miles

Expert
Någon som har ett bra förslag vad man ska kreditera sin F resa med Emirates från ARN-AKL T/R nästa år? Eller ska jag satsa på EK Skyward? Når som sagt guld där!

Du skrev:
Resan är bokad! Blev tillslut ARN-DXB-KUL-MEL-AKL-MEL-KUL-DXB-ARN
http://www.businessclass.se/flygbil...till-auckland-t-r-i-januari-6.html#post154601

Vid kreditering till Emirates Skywards:

Skywards Saver Fare i First class

arn-dxb: 6.000 miles
dxb-kul: 7.000 miles
kul-mel: 7.500 miles
mel-akl: 4.000 miles

akl-mel: 4.000 miles
mel-kul: 7.500 miles
kul-dxbl: 7.000 miles
dxb-arn: 6.000 miles​

Subtotal: 49.000 miles utan status

Om du är Skywards Gold får du +25% bonus miles = 61.250 miles

Ovanpå detta tillkommer Miles Accelerator om någon/några av dina flygningar kvalificerar.


Om du lyckas att tjäna ihop 60.000 Skywards miles kan du flyga mellan Norra Asien-Sydostasien T/R med Korean Air i Business class för 60.000 miles, vilket anser jag helt OK värde.

Korean Air | Our Partners | Emirates Skywards

---
Vid kreditering till Qantas Frequent Flyer:

Stockholm-Dubai-Kuala Lumpur-Melbourne-Auckland: 11,983 miles
Emirates First class: 150%

(11,983 x 150%) x 2 (T/R) = 35.949 miles

Detta räcker inte ens till Stavanger-London (under 600 mile) T/R med British Airways i Business class. (36.000 Qantas poäng)
 
I bokningen så finna en egen uträkning som baseras på att jag når silver medans jag reser vilket gör att jag får ex antal procent då också extra. Jag får upp 57500 Tierpoints och Miles tror jag de stod sist ja kollade att jag ska tjäna in :)

Miles.png

Det ända jag funderar på är att de står att de är en FLEX. Vilket blir förvirrande för hos Emirates på telefon säger dom att de är en Saver......


Tack Dr.Miles för en utmärkt sammanställning! You are the Expert!:cool:
 
Last edited:
Toppen