Senaste nytt

Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Någon som har ett bra förslag vad man ska kreditera sin F resa med Emirates från ARN-AKL T/R nästa år? Eller ska jag satsa på EK Skyward? Når som sagt guld där!
 

MarSecLtd

Medlem
Man kan aldrig få för många kort med guldfärg/platinumfärg i plånboken. Själv har jag krediterat till Skywards för att få lite bättre service av dem och dricka gratis skumpa i deras lounger.
 

agehall

Medlem
Frågan är ju var man ska flyga mest i framtiden. Skywards är ju ett lite begränsat program imho. Inget program verkar ge någon större bonus för att man flyger F (som mest 50% vad jag kan se) vilket kan tyckas vara lite snålt. Sedan finns det en negativ sak till med Skywards - det verkar vara skapligt dyrt att ta ut både awards och upgrades.

Jag skulle nog personligen lägga poängen hos JA eller AS, möjligen QF, för att få lite fler möjligheter vad gäller användning. Men Simon får nog själv fundera lite på hur han tänker resa i framtiden - det är en viktig faktor.
 

MarSecLtd

Medlem
Jag själv lär inte lägga en mile hos dem nu när Guld är uppnått, så sitter väl i samma sits som Simon. Eftersom jag passerar DXB varje gång jag skall ut på jobb så är det inte fel med E-Gate och status när flyg strular om det är med EK.
 
Jag har suttit och funderat en hel del här! Men som du säger Agehall att man får inte mycket miles hos deras partners, och sen är alltid en guldnivå på ett bonusprogram bra att ha!.

Tror de blir EK tillslut ändå! De ger mig en tur o retur till Dubai i Economy på poäng också :) Vet någon om Skyward programmets intjäningsår är som eurobonus att man har de från då man blir medlem eller är de kalenderår?
 

agehall

Medlem
Skywards har väl rullande 12 månader, dvs det är vad du flugit ihop de sista 12 månaderna som räknas hela tiden.
 
Skywards har väl rullande 12 månader, dvs det är vad du flugit ihop de sista 12 månaderna som räknas hela tiden.

Men tänker liksom när man ska signa up då jag inte gjort de än! Vill ju ha ett guldkort så länge som möjligt ;) För annars gäller året bara ett år? Måste läsa vidare lite om de....
 

agehall

Medlem
Tror inte det spelar någon roll när du signar upp. Det är alltså rullande intjäningsår, vilket jag inte känner till något annat program som har.

Dvs, om du signar upp månad 1. Månad 3 flyger du ihop ett guldkort. Då har du kvalificerat för ett guldkort under perioden månad 3-15. (Sedan antar jag att det även gäller 16-28, men det vet jag inte)
 
Toppen