Senaste nytt

Statusmatch British Airways Executive Club?

JoE

Medlem
Hej!

Jag har redan bokat ett antal flygningar, under 2013, som ligger på mitt BAEC-konto och som tillsammans kommer generera Gold-status (alla utom två flygningar med BA de andra två med AA) och funderade på om det var möjligt få Guld i förtid. :) Just nu är jag Blue med 210 Tiers. Är guld på Skywards och FlyBlue idag.

Antar att BAEC inte statusmatchar så lätt men någon som har erfarenhet av det? Tillvägagångssätt?

Är enda sättet kontakta BAEC via telefon, har de ingen mail? Inte lyckats hitta någon...
 

Senator

Moderator
Du kan kanske snacka upp dig till Silver innan resan baserat på bokningar som ligger i systemen. Du får redan 100% extra Avios vid Silver. Ring och fråga.
 

Concorde

Founding Member
BAEC status matchar inte. Enda gången man gav ut status var när man köpte BMI och erbjöd Diamond Club Silver + Gold motsvarande status hos BA. Star Silver till BA Silver/OW Sapphire är en fin matchning.

Som Senator skriver kan du ringa och fråga om dom kan tänka sig att ge Silver baserat på de bokningar du har. Men chansen är minimal...
BA är hårda på status. Vilket är bra.
 

JensE

Medlem
Jag tror att det blir svårt men ring och snacka med dom. Värsta som händer att dom säger nej.
Fast om du kommer bli guld så antar jag att du inte åker längst bak i planet, och då har du lounge access i alla fall.
Silver lär du nå snabbt och få 100% extra avios.
 

henrik l

Medlem
När guldgränsen låg på 800 TP hade jag 795 TP och en kommande bokning en månad senare som skulle ge 90 TP. Ringde och 20 min senare var min BAEC-sida guldfärgad. Då hade jag iofs haft silver i 2 år.
 
Last edited:

JoE

Medlem
Till slut kommer här återkopplingen!

När jag ringde och frågade första gången var det blankt nej, inte ens få silver i förväg var möjligt! Så ni hade i princip rätt!

Skulle flyga ut från SFO dagen efter att Asiania kraschade där, min flight blev såklart inställd, så blev ombokad från den och tappade då TP och avios, detta fick jag dock retroaktivt efter ett telefonsamtal, efter den flygningen saknade jag 100 TP till guld men hade 800 TP i redan bokade flygningar. Jag frågade då igen vid samma tillfälle om det var möjligt få bli guld direkt när jag är så nära med så mycket redan bokat. Det kunde de inte ge besked på via telefon men de tyckte att jag borde kunna få bli det. De skulle kontakta någon högre ansvarig som skulle kolla på saken. Så nu igår efter 4 veckor från samtalet kom ett mail!! att de uppgraderat mig till guld, precis lagom till nästa flyg så blir First loungerna :)

Tycker det sämsta med BAEC är att det inte går maila dem, vill de helst inte ha kontakt med sina medlemmar? De har ju urdåliga telefontider dessutom....
 

nota bene

Medlem
Tycker det sämsta med BAEC är att det inte går maila dem, vill de helst inte ha kontakt med sina medlemmar? De har ju urdåliga telefontider dessutom....

Kan vara något Engelskt över det där... Jag har den erfarenhet att de gärna vill ha personliga kontakter med sina lite viktigare kunder i.e. möten eller telefon. (Detta gäller affärssammanhang generellt, inte BA)

Grattis till lyckad matchning! Även om en månad var liiiiite lång tid att fundera.
 

freno

Medlem
jag skulle få en matchning till silver... men det tog så lång tid att jag han göra mina flygningar och bli silver själv. Var iofs under semestertider och han som skulle godkänna det hela var på semester, men känns ändå som att någon annan kan ta beslutet.
 

agehall

Medlem
Jag insåg just att FruAgehall kommer att missa Galleries First. Jag får mina sista 20TP som behövs till Gold på hemresan. :(

Det var ju inte vad jag tänkt mig, men jag tror inte ens jag orkar försöka få dem att peta upp mig i förväg. Det verkar ju ta rätt lång tid om de öht går med på det så hon får nog se GF nästa gång vi passerar LHR istället.
 
Toppen