Senaste nytt

Avios Kampanj - Köp nu få upp till 30% bonus Avios

British Airways har nu kampanj när man köper Avios på deras sida , är detta en bra deal tycker ni ?



Here’s the perfect way to give your Avios balance a real boost. Purchase Avios between now and 19 September 2013 and we’ll give you a bonus. The more you buy, the bigger the Avios bonus you’ll receive:

Purchase 2,000 - 9,000 Avios for a 5% Avios bonus
Purchase 10,000 - 17,000 Avios for a 10% Avios bonus
Purchase 18,000 - 23,000 Avios for a 20% Avios bonus
Purchase 24,000 Avios, your full annual allowance for a 30% Avios bonus

Transactions must be completed between 2 August (00:00:01 GMT +1) and 19 September (23:59:59 GMT +1), 2013 to receive the Avios bonus. Bonus Avios will be awarded to the recipient of the Avios. All other Purchase Avios terms and conditions apply.
 

Homer

Medlem
Eftersom både IB och BA har 30% erbjudanden just nu är det inte ologiskt att även Avios.com
kommer med ett erbjudande (ingenting just nu).
Purchase and Gift Avios

Om det är någon som har ett väldigt stort behov av att köpa Avioser så kan det vara läge att hålla koll på saken.
 

JacobGBG

Medlem
Räknar man CPM så och tar award chart i hänsyn så står ju denna kmapanj sig rätt slät i jämförelse med t.ex. Avianca Lifemiles och USDM som också har kampanj just nu. Om man däremot försöker nå upp de där sista miles till en specifik Award så kan det vara något att kika på.
 

Homer

Medlem
Räknar man CPM så och tar award chart i hänsyn så står ju denna kmapanj sig rätt slät i jämförelse med t.ex. Avianca Lifemiles och USDM som också har kampanj just nu. Om man däremot försöker nå upp de där sista miles till en specifik Award så kan det vara något att kika på.

Om man använder poängen till att uppgradera CW ->F, har triggat flera 2-4-1 vouchers, eller unyttjar någon annan av
de poängrabatter som brukar erbjudas ser det annorlunda ut.
För min del avstår jag helt och hoppas på en Avios Accelerator.
 

henrik l

Medlem
Räknar man CPM så och tar award chart i hänsyn så står ju denna kmapanj sig rätt slät i jämförelse med t.ex. Avianca Lifemiles och USDM som också har kampanj just nu. Om man däremot försöker nå upp de där sista miles till en specifik Award så kan det vara något att kika på.

De Europeiska bolagen står sig slätt jämfört med de Amerikanska när det gäller hur förmånligt det är att köpa mil. Som Homer nämner är fräsmat skälet att handla om vill ha använda Aviosen för uppgraderingar. Bästa dealen är från World Traveller plus till club world. Att t ex uppgradera HKG-LHR enkel väg går på 15 000 Avios, vilket är ett klipp.
 

JacobGBG

Medlem
De Europeiska bolagen står sig slätt jämfört med de Amerikanska när det gäller hur förmånligt det är att köpa mil. Som Homer nämner är fräsmat skälet att handla om vill ha använda Aviosen för uppgraderingar. Bästa dealen är från World Traveller plus till club world. Att t ex uppgradera HKG-LHR enkel väg går på 15 000 Avios, vilket är ett klipp.

Mycket i detta inlägg jag inte riktigt hajar.
De europiska vs amerikanska bolagen? Avianca är Sydamerikanskt, BA är som bekant brittiskt.
Vad är fräsmat?
Att uppgraderingar är vad man jagar m.a.p. Avios bestrider jag inte, jag syftade enbart på CPM. Svårt att räkna det på uppgraderingar.
 
Toppen