Senaste nytt

Star Alliance non-Schengen lounger i Bryssel?

Jacob

Medlem
Intressant! Den bussen har jag aldrig tagit men så har jag heller aldrig bytt på BRU. Diamond-loungen är väl Diners/PP? Bara att hoppas att den är bättre än Diamond Lounge i A-piren...
Brussels Airlines har en ganska stor andel transferpassagerare som reser mellan USA och Afrika som nyttjar denna buss.

Transferbussen är dock endast menad att användas när man ankommer B-piren och reser vidare från en T-gate. Så för Skyraider är det nog inga problem att ta sig till Sunrise loungen, frågan är snarare om det går att ta sig tillbaka. Eftersom T-gaterna aldrig används för ankomster finns det egentligen ingen anledning att transportera passagerare i motsatt riktning.

Stämmer att Diamond loungen är Priority Pass också. Jag tittade bara in som hastigast, en ganska liten lounge med gråa läderfåtöljer samt en liten buffé.
 

Skyraider

Medlem
Jag gick till SN-loungen i B-piren. Helt ok (i alla fall i jämförelse med Scandinavian loungen på ARN).
De hade goda chokladcroissanter och bekväma stolar.
 

AxelB

Medlem
Jag var i BRU igår, testade både SAS och SN-loungen i A-piren, SN hade två soppor när det gällde mat. Inredningen var finare i SN, det gjorde väl det till den bättre av de två, så skulle rekommendera den isf :)
 

Agö

Medlem
Jag var i BRU igår, testade både SAS och SN-loungen i A-piren, SN hade två soppor när det gällde mat. Inredningen var finare i SN, det gjorde väl det till den bättre av de två, så skulle rekommendera den isf :)

Tycker du? Jag tycker att SN:s lounge i A-piren är förskräckligt sliten (det är nog därför den ska genomgå totaluppfräschning). Dessutom brukar de ha stora problem med att hålla rent (eller om klientelet består av ärkegrisar vilket iofs inte kan uteslutas när det handlar om belgare). Föredrar helt klart SAS BL även om det inte finns något vettigt att äta där.
 

AxelB

Medlem
Tycker du? Jag tycker att SN:s lounge i A-piren är förskräckligt sliten (det är nog därför den ska genomgå totaluppfräschning). Dessutom brukar de ha stora problem med att hålla rent (eller om klientelet består av ärkegrisar vilket iofs inte kan uteslutas när det handlar om belgare). Föredrar helt klart SAS BL även om det inte finns något vettigt att äta där.

9419167904_01447a3e0b_b.jpg

Detta är väl inte så illa? Totaluppfräschningen kanske är klar :)
 

Agö

Medlem
Wow! Du borde bli pressfotograf för SN ;) Du har t.o.m. lyckats fånga en förmodad belgare/ärkegris som inte har vett nog att bete sig i en lounge (hoppas nu att det inte är någon i ditt sällskap...). Upp med ben och skor på bordet!
 

AxelB

Medlem
Wow! Du borde bli pressfotograf för SN ;) Du har t.o.m. lyckats fånga en förmodad belgare/ärkegris som inte har vett nog att bete sig i en lounge (hoppas nu att det inte är någon i ditt sällskap...). Upp med ben och skor på bordet!

Hehe, nej det är ingen i mitt sällskap, känner inga belgare ;)
 
Toppen