Senaste nytt

Ändra Lufthansa bokningsklass + ändra bonusprogram

Har bokat på LH´s kampanj ARN-FRA-DXB i feb . Billigt å bra men bokningsklass K Hade nu tänkt att kreditera Aaegan men K ger 0 poäng om jag har kollat rätt.
Finns ngn möjlighet vad ni vet att i efterhand ändra bokningsklass till en economy som ger poäng på Aaegan? Om det går kan man se kostnad på det någonstans?
Har nu mitt EBS inlagt på den flygningen men skulle man vilja byta gissar jag att man lättast gör det via LH customer service?
 

agehall

Medlem
Du kan plocka upp din bokning mha ditt namn och PNR via LHs hemsida. Där kan du sedan byta bonusprogram. Det går även att göra vid incheckningen.
 
Ok tack men den första frågan kvarstår. Eftersom bokningsklass är K så är det ingen idé att byta till Aaegan då det ger 0 poäng. Kan man på ngt sätt uppgradera sin klass till en som ger poäng på en existerande bokning? Typ till S,V,W eller nåt annat?
 

agehall

Medlem
Näe, enligt reglerna för den där biljetten så är den icke-återbetalningsbar och inte ändringsbar, så då får du köpa en ny biljett om du vill ha en annan bokningsklass.

Det enda du kan komma undan med, är om du köpt biljetten för mindre än 24h sedan via LHs websida. Då kan du avboka den utan kostnad.

Och ursäkta att jag läste ditt första inlägg lite slarvigt. Jag tyckte du frågade om hur man kan byta FFP i en bokning.
 
Jag skulle rekommendera att du kontaktar LH kundservice. Jag själv lämnade förändringen en gång fram till incheckning och LH lyckades missa detta och fick inga poäng till mitt EB konto. Såg att poängen blev registrerat till mitt LH M&M fast visade mitt EB kort vid incheckning.
 
Toppen