Senaste nytt

LOT börjar ta betalt för mat och dryck i Economy...

fly4fun

Medlem
... från och med 1 augusti på flighter inom Europa.

Macka ca 20 kr
Sallad ca 25 kr
Kaffe ca 16 kr
Öl ca 10 kr
Vin ca 20 kr

Intressant att ölen är billigare än kaffe :)
Från att ha haft en av de bättre economy produkterna i Europa sjunker man nu till SAS nivå.

Samtidigt meddelar LOT att från och med 10 augusti utförs alla långdistansflighter av Dreamliners.
 
Last edited:

pep

Medlem
SU har også priser for alcohol på economy i Europa (og også f.eks. SVO-DXB). Kun, hvs det er "purely intercontinental" flights er øl, vin og deslige, gratis. Softdrinks og mad er dog gratis overalt.
 

Jonas C

Medlem
Sist jag flög LOT från Arlanda fick jag en Wasa Sandwich och ett glas vatten… Mackan hem från Warszawa var inte så kul den heller, så för min del spelar det ingen roll om de börjar ta betalt för maten inom Europa. Däremot hade jag gärna uppskattat om de kunde fortsätta servera vatten, juice och kaffe/te gratis.


7863322476_b6f4c6f677_z.jpg


Bilden togs i Augusti 2012 ombord på LO454 ARN-WAW Foto: Jonas C
 

Palazzi

Medlem
Priserna skrämmer väl inte direkt, men känns lite omständigt att behöva betala för sådana "småsaker" ombord... LOT har aldrig varit ett alternativ för min del (testat en flygning) och kommer troligen inte bli det i framtiden heller.

Stundande situation:
LH lägger över flygningar på Germanwings, SWISS och Austrian har codeshare med Germanwings, Alitalia kommer gå i konkurs, LOT tar betalt för mat & dryck, SAS bantar service ytterligare, Iberia lägger över flygningar på Vueling & Iberia Express, BA diskuterar om mera Vueling, Air France utökar konceptet med mini-tariffer & "HOP" Glömt något?

Bara KLM & Air Berlin som ännu inte annonserat något nytt...(?)

Kan Aegean snälla öppna en linje från ARN till ATH!? :eek:
 

A380*G

Medlem
Priserna skrämmer väl inte direkt, men känns lite omständigt att behöva betala för sådana "småsaker" ombord... LOT har aldrig varit ett alternativ för min del (testat en flygning) och kommer troligen inte bli det i framtiden heller.

Stundande situation:
LH lägger över flygningar på Germanwings, SWISS och Austrian har codeshare med Germanwings, Alitalia kommer gå i konkurs, LOT tar betalt för mat & dryck, SAS bantar service ytterligare, Iberia lägger över flygningar på Vueling & Iberia Express, BA diskuterar om mera Vueling.... Glömt något?

Kan Aegean snälla öppna en linje från ARN till ATH? :eek:

LH Group kör trials om betalning för nödutgångsplatser på OS longhaul. LX website är redan förberedd för det, det står än så länge bara kostnad 0 när man väljer säten.
 

Jonas C

Medlem
LH Group kör trials om betalning för nödutgångsplatser på OS longhaul. LX website är redan förberedd för det, det står än så länge bara kostnad 0 när man väljer säten.

Kan det möjligtvis ha att göra med att du har ditt Senator kort inlagt i bokningen?

Bara KLM & Air Berlin som ännu inte annonserat något nytt...(?)

Kan Aegean snälla öppna en linje från ARN till ATH!? :eek:

Det går faktiskt att boka Turkish Airlines till vissa destinationer inom Europa via IST (t.ex ATH och BUD, m.fl). Kanske inte den snabbaste vägen, men jag flyger dem gärna ;)
 
Toppen