Senaste nytt

Vem hyr bil från Mabi?

Simon

Medlem
Vi hyr bara genom Mabi på mitt jobb och har fått riktigt fina avtalspriser, och så både kör de ut och hämtar bilen så jag vet inte ens var de har sitt kontor. Det enda negativa är att de inte är toknoga med tiderna, om jag aviserat att jag vill ha bilen till 12:00 kan de lika gärna hämta den 15:00.
 

Valley

Medlem
En fördel med att ha en MABI-skylt, är att om man bor på en mindre ort börjar det kanske inte gå rykten när man kört en Audi TT i 10 minuter. Detta har hänt mig och det tog två veckor innan jag fick reda på att hela byn visste att jag minsan köpt en sprillans ny Audi TT. Och i små orter är det inte nödvändigt vis bra att göra sådant...

Tragiska är att det inte bara är på små orter avundsjukan hägrar. Vissa prospekts/kunder kan dessvärre ha en speciell syn på vilken bil en konsult/säljare åker i.

Z4 sDrive 3,5is - Och hade dem inte sett Sixt-skylten ger jag mig sjutton på att jag stämplats för gott :rolleyes:
 

FrontX

Medlem
Mabi har inte så mkt som ingen annan har. Dem marknadsför ju sig med "Vanliga och ovanliga bilar". Men så ovanliga tycker jag inte dem är. Dem skulle nog kunna locka fler om dem satsade på just det...lite ovanligare bilar, som ingen annan har. Finns många snygga bilar nuförtiden. En R8 är säkert snabb, men att det inte ingår fri körsträcka samt att självrisken är ljöligt hög lockar iaf inte mig
 
Toppen