Senaste nytt

Star Alliance non-Schengen lounger i Bryssel?

Agö

Medlem
Flyger du United eller SN? Tror nämligen att det styr vilken terminal du flyger ifrån.

Om SN: Jag utgår ifrån att även IAD-kärran går från T-gaterna. Det gör i vart fall kärran till NYC. Då är det Brussels Airlines Sunrise Lounge som gäller om du möte vill stanna kvar i Schengen-området (där SN har en kass lounge och SAS har sin BL som ju inte bjuder på något intressant). Den verkar dock stänga 14:00.

Stewigriffin har tagit några bilder från denna lounge här:

http://www.businessclass.se/reserap...sweden-landvetter-i-economy-2.html#post116383

Om United: Om flighten går från B där övriga bolag flyger till USA ifrån har SN en kass lounge vid B1.
 

Mikael

Medlem
Det går inte att komma åt Sunrise Lounge om man reser med UA (det går inte att röra sig mellan terminalerna)?
 

Agö

Medlem
Det går inte att komma åt Sunrise Lounge om man reser med UA (det går inte att röra sig mellan terminalerna)?

Det är ganska långt mellan A och B (säkert 15 minuter att gå). Därtill ligger Sunrise längst ute i A-piren. Det är bara SN som använder loungen vad jag vet (för flyg till USA och Afrika). Om man kommer från Sverige kommer man ju till A. Kan ju vara intressant att se om Skyraider kan testa. Se dock om öppettider.
 

Jacob

Medlem
:eek:

Då blir det SN:s kassa lounge i B-piren. Den är inte kul.
Observera att Brussels Airlines non-Schengen lounge i B-piren är under ombyggnation under sommaren, under tiden används en temporär lounge som ligger längst bort (sett från check-in) i korridoren på övervåningen. Jag vill minnas att det är Diamond loungen.

Jag vet inte när ombyggnationen kommer vara klar, men med lite tur kommer det bli något bättre än tidigare.
 

Jacob

Medlem
Det är ganska långt mellan A och B (säkert 15 minuter att gå). Därtill ligger Sunrise längst ute i A-piren. Det är bara SN som använder loungen vad jag vet (för flyg till USA och Afrika). Om man kommer från Sverige kommer man ju till A. Kan ju vara intressant att se om Skyraider kan testa. Se dock om öppettider.
Det finns en transferbuss mellan B-piren och non-Schengen gaterna i A-piren (T-gaterna). Dock vet jag inte om det praktiskt fungerar att åka fram och tillbaka på detta sätt. Den är främst tänkt att transportera passagerare som har en anslutning mellan två non-Schengen flyg och som ankommer B-piren och reser vidare från en T-gate (T-gaterna är bara för avgång, aldrig ankomst, alla non-Schengen flyg ankommer alltid till B-piren).

Sunrise loungen är annars den klart bästa loungen jag besökt i Bryssel.

IMG_8516.jpg
 

Agö

Medlem
Det finns en transferbuss mellan B-piren och non-Schengen gaterna i A-piren (T-gaterna). Dock vet jag inte om det praktiskt fungerar att åka fram och tillbaka på detta sätt. Den är främst tänkt att transportera passagerare som har en anslutning mellan två non-Schengen flyg och som ankommer B-piren och reser vidare från en T-gate (T-gaterna är bara för avgång, aldrig ankomst, medan alla non-Schengen flyg ankommer till B-piren).

Sunrise loungen är annars den klart bästa loungen jag besökt i Bryssel.

Visa bifogad bild 17714

Intressant! Den bussen har jag aldrig tagit men så har jag heller aldrig bytt på BRU. Diamond-loungen är väl Diners/PP? Bara att hoppas att den är bättre än Diamond Lounge i A-piren...
 
Toppen