Senaste nytt

Ingen lounge trots Eurobonus guld status

fredd

Medlem
Jag har en resa som jag bokat med SAS mellan Stockholm och Phoenix. ARN-ORD sker med SAS medan ORD-PHX sker med SAS nya samarbetspartner, AA.. I Chicago har jag lite tid att vänta (3 timmar tror jag), vanligen skulle jag gå till en *A Lounge då jag är EBG, men eftersom min andra flight sker med AA så ska jag gå till en annan terminal än vanligt. Denna terminal har inga Star Alliance Lounger och tydligen får EBG trots det nya samarbetet med AA inte tillgång till dess lounger (enligt min uppfattning). Tyckte mest att det var lustigt och därför värt att posta här.
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag vet inte om ordet "samarbete" är rätt. Det SAS har gjort är att förhandla med AA att deras olika "fares" till USA också kan appliceras med vidareflyg med AA och inte bara UA/CO/US och i vissa fall AS. T.ex. många flygbolag har "fares" med SN mellan BMA och BRU och ut i världen utan att det signalerar Star Alliance eller annat. Det är också så att AA har "fares" från ARN via ZRH/MAN med BD/SK/LX flights som anknytningar.
 

Roger J

Medlem
Det är korrekt, det är ett rent biljettsamarbete, inget samarbete i övrigt. När du åker med AA är det alltså precis som att du köpt en biljett av dem direkt. Du får alltså inte poäng till Eurobonus eller några andra Eurobonus-förmåner bara för att biljetten är utsätlld på ett SAS-dokument.
 
Toppen