Senaste nytt

Betala extra för rad 41? Är det värt pengarna?

jopo

Medlem
Har bokat en tjänsteresa till BKK med Finnair i december. Eftersom jag jobbar på myndighet är businessclass inte att tänka på, har inte heller status i one world så uppgradering känns inte trolig.

Nu ser jag att Finnair tar €60 för en plats på nödutgång på båda flighterna är 41 AC JLlediga.

Är det värt pengarna att uppgradera sig, eller är närheten till toaletterna ett större minus?
 
Min erfarenhet är att nödutgångarna på long-haul inte brukar vara så trevlig p.g.a. närheten till toaletterna som förutom den härliga doften även innebär att folk står och köar till toaletten i närheten av din stol. Eller, i värsta fall, i själva nödutgången där du betalat för att veckla ut dina ben.

Som jag har förstått så är Finnair Economy rätt okej, så det borde inte vara några problem om man inte är 190 cm+
 

majer

Medlem
Håller med föregående talare. Försökte hitta Finnairs seat pitch, men gav upp. Jag har aldrig direkt lidit av Lufthansas benutrymme på long-haul med mina 183cm.
Således, jag skulle inte betala €60 för att hamna närmare toaletten.
Skytrax hade en del matnyttig info, även om det inte direkt besvarar din frågeställning.
 

hoss

Medlem
Seat pitchen är 32" vilket är ganska vanligt. Toaletterna ligger som sagt alldeles för nära, kan bli folksamling kring nödutgången. Bord och TV-skärm sitter i armstöden och ger något sämre bredd på sätet.
 
Mittenraden vid EMC platserna, sk. bulkheadsseats brukar bolagen ofta seata infant då man kan placera en babycot på väggen. Hade själv en plats vid L3:an på SAS stora airbus, benutrymmet var kanon. Det som drog ner betyget var toaletterna samt skrikande barn från New York till Sthlm....sedan dess har jag aldrig flygit economy på longhaul utan väljer att sitta i Y eller C där jag kan få sova ifred och njuta utav lite champagne...;=)
 

vicce

Medlem
Inte nog med att det kan bli kö till toaletterna, många tar ju en liten runda just vid nödutgången eftersom där kan man "vanka av och an".
 
Toppen