Senaste nytt

Turkish Airlines lounge i Istanbul - Vilrum?

Bryant

Medlem
Är det någon av er som varit i TK's lounge i IST? Hur är den? Finns det vilorum?
Jag har 5,45h att slå ihjäl där mellan 0500-1045. (Nattflygning från ARN)


Tack!
 

TreD

Medlem
TK har precis renoverat sin lounge i IST och den ska vara lite utöver det vanliga. Ska tydligen ha plats för 2000 personer med ett bibliotek, biljardbord, Playstation rum, dush och vilorum. Och en hel del mat. Ser fram emot att testa det snarast![/url]

Det får man vid Gud hoppas. Den (gamla?) loungen var en riktig skitlounge.
 

Bryant

Medlem
Jag sitter nu i TK's nya lounge i IST. Den är väldigt luftig och fräsch. Det erbjuds drycker både med och utan alkohol och tidigt som det är så serveras det frukost. Här finns det kockar som tillverkar maten på beställning(verkar det som iallafall). Det finns vilorum (alla uppbokade:(), biljardbord, bio, lekhörna för barn, duschar. De har även flightradar24 på storbild, centrerat över Istanbul. Kul är även att senaste 7700 koden slogs in av TK447, TC-JPG enligt siten.

Det är ganska mycket folk och fler verkar ramla in. Nä, nu ska jag försöka vila lite.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ganska mycket folk och fler verkar ramla in. Nä, nu ska jag försöka vila lite.

Det instämmer att det är trevlig lounge. Det känndes som om man var i basaaren dock. Lite som en labyrint. :)
Det brukar vara mycket folk före alla natt flyg (runt kl. 23-24) och när många långflygningar landar (runt kl. 5-6).

Det fanns också automatiska spärrar som liknar Stockholms tunnelbanan har. Dra ditt bordingkort (eller *G kort?) för att kommma in i loungen.
 
Toppen