Senaste nytt

Julresa Japan-Sverige med Dividend Miles

minatoku

Medlem
Hej,
Har 100 000 miles kvar hos US Airways och tänkte göra mig av med dem nu till en julresa till Sverige.

  • Varifrån vill du börja din resa? Tokyo NRT eller HND
  • Var är din destination? Stockholm ARN eller BMA
  • När vill/behöver du resa ut? 2013-12-22 +/- 1 dag
  • När vill/behöver du komma hem? 2013-12-28 +/- 1 dag
  • Hur många personer som skall resa? 1 person
  • I vilken kabinklass? Så mycket miles:en räcker till :)
  • Vad är din budget? 100 000 dividend miles
  • Vad är det viktigaste för dig? Spendera alla miles
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, egentligen inte


Har kollat runt en hel del på ANA och den bästa routingen jag kan få till är:
12/22 LH711 NRT-FRA 10:25 - 14:10
12/22 LH804 FRA-ARN 16:00 - 18:05
12/28 LH809 ARN-FRA 06:00 - 08:15
12/28 LH1186 FRA-ZRH 09:30 - 10:25
12/28 LX160 ZRH-NRT 13:05 - 08:55 +1
(samtliga i business)

Det lite olyckliga är jag inte kan hitta en bra anslutning från Stockholm till framför allt FRA, ZRH och MUC, från vilka de finns platser tillbaka till Japan. Inte jättekul med morgonflyg kl 06:00 från Arlanda. Har försökt att få till en routing via BKK också, TH har gott om platser (till och med i First!) från flera Europeiska städer, men sen vidare från BKK till Tokyo är det helt kört.

Om det är någon som inte har något bättre för sig, några tips på alternativ? :)
 
Asiana har F-platser ICN-FRA både 21, 22 och 23 (OZ541 12:50pm-4:35pm). Problemet med det verkar vara att anslutningen NRT-ICN anländer 11:30, vilket är mindre än MCT för int-int på ICN. Är det värt att övernatta på ICN för F-resa?

Hemresan är som du säger lite klurigare. Hittar alternativ, men då tar det dig runt tre dagar att komma hem och du landar precis innan nyårsfyrverkerierna ;-)
 
Antar förresten att du redan har ringt US och satt din föreslagna rutt on-hold, så du inte står med skägget i brevlådan om det visar sig vara det bästa du hittar. Det verkar ju som sagt vara en mycket populär tid att resa av någon anledning...
 

A380*G

Medlem
Om du inte måste resa BKK-NRT direkt har du många alternativ via HKG, SIN, TPE, TSA, PVG, PEK etc...

Till/från ARN blir nog med SK....
 

minatoku

Medlem
Toppen