Senaste nytt

Prioritering vid BusinessClass.se events

Status
Stängd för vidare inlägg.

gdaily

Medlem
Vill du verkligen det? Med bara BA Silver är riskan att man inte kommer med då pga för många BA Gold...

Ja, jag tycker det är rimligt att BA SIiver övertrumfar, eller i alla fall liktälls med, SAS Guld, då dessa statusar är likvärdiga. Jämför exempelvis Finnair Guld och BA Silver som är samma nivå.

Jag tycker också att eftersom detta är ett OneWorldevent så bör Oneworldstatus gå före Staralliancestatus/Skyteamstatus. Speciellt med tanke på att annars så kommer samma personer få åka på allt roligt här på forumet...

Dvs i det här fallet

1) BA Guld, Finnair Platinum etc (Emerald i Oneworld)
2) M&M HON, EBP etc
3) BA Silver, Finnair Guld etc (Sapphire i Oneworld)
4) SAS Guld, M&M Senator mm (Guld Star/Skyteam)
5) BA Brons, Finnair Silver (Ruby i Oneworld)
6) SAS Silverkort mm

Slutligen är det min personliga åsikt att aktiva medlemmar ska premieras på forumet, en statuslös medlem med god postningshistorik övertrumfar en guldmedlem med tiotalet inlägg.
 
Speciellt med tanke på att annars så kommer samma personer få åka på allt roligt här på forumet...

Slutligen är det min personliga åsikt att aktiva medlemmar ska premieras på forumet, en statuslös medlem med god postningshistorik övertrumfar en guldmedlem med tiotalet inlägg.

Det som jag fetat håller jag med dig om. "Medlemmar" som inte skrivit ett enda inlägg kan gå före medlemmar med 500 inlägg vilket känns lite fel enligt mig då. Alla kanske inte har råda att flyga ihop guldkort hos SAS t.ex:confused:

Personligen tycker jag (och detta är min åsikt) att det inte ska spela någon roll om man har SK status. Vad har SK att göra med en tur med BA? Att ni prioriterar BA Gold osv förstår jag men EBG? Varför? Vill BA roffa åt sig massa *A Gold medlemmar? :)

Detta är ingen resa jag ska åka med på men tänkte bara skriva lite tankar.

Speciellt med tanke på att annars så kommer samma personer få åka på allt roligt här på forumet...

Så är det här i livet. Folk med status och rika människor går alltid först i alla lägen. :)
EBG här i forumet är som AA i Texas Hold ´em. :)
 
Last edited:

Malu

Medlem
Jag tycker också att eftersom detta är ett OneWorldevent så bör Oneworldstatus gå före Staralliancestatus/Skyteamstatus.

Jag kan tänka mig att även BA kan vara intresserade av att ha synpunkter på prioriteringen, beroende på hur man ser på eventet. Antingen så vill man ha plats för att visa 787 för befintliga kunder med status inom OW, eller så ser man det som ett tillfälle att "värva över" flitiga *A-resenärer och då slår *G högre.
 

agehall

Medlem
@Andreas Eriksson & gdaily: Nu tycker jag vi kan ta och lugna ner stämningen lite. Min kommentar till gaily var snarast pga att BAEC Silver inte är en speciellt hög status, sett utan relation till att detta är ett BA-event. Det finns ett antal BAEC Gold medlemmar här och om de får prio så kommer nog varken gdaily eller jag med på denna resa. Av rent egoistiska skäl hoppas jag därför att OW-status inte prioriteras högre än andra.

Hurvida det kommer att göras någon prioritering av guldkort hit eller dit tänker jag inte lägga mig i utan lämnar helt till de som ordnar detta. De gör ett fantastiskt jobb och jag kan bara hoppas att jag får förmånen att åka med tillsammans med 19 andra lyckliga BC:are.

Jag tänker inte lägga mig i frågan mer i denna tråd då den handlar om helt andra saker egentligen och detta är ganska OT.
 
@Andreas Eriksson & gdaily...

Vad har jag och gdaily sagt som "höjer stämningen"?
Man får väl dela med sig av sina åsikter? :)

Jag ska ju inte ens med på resan men jag funderade mest på hur man kan få hjälp av EBG när det är ett event som BA kör.
Bara det jag tycker är lite konstigt men forumet är ju lite "SK" över sig (med många EBG) så det är ju inget konstigt egentligen.

Nåväl, önskar alla lycka till i lottdragningen(?) och ha en trevlig resa. :)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag kan tänka mig att även BA kan vara intresserade av att ha synpunkter på prioriteringen, beroende på hur man ser på eventet. Antingen så vill man ha plats för att visa 787 för befintliga kunder med status inom OW, eller så ser man det som ett tillfälle att "värva över" flitiga *A-resenärer och då slår *G högre.

Precis, vad är vitsen med ett fanboy event, såna som Concorde borde frivilligt resa sig i ekonomi och ge plats
åt NotRyan och andra som inte sett ljuset ;)
 
Vår förmåga att kunna dra rätt publik (läs: den som flyger mest - spenderar mest på resor) är det som öppnar dörrar när vi planerar events. Skulle vi marknadsföra oss som ett gäng som gillar flygplan rent allmänt är det ingen som vill lägga pengar och energi på det.

Sen håller jag med om att prioriteringen bör göras tydligare - det får bli ett projekt inför hösten att förtydliga den punkten.

Ju fler lyckade events vi anordnar - ju fler utsålda events vi anordnar - desto större och bättre events i framtiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen