Senaste nytt

Årskort Guld SJ

Palazzi

Medlem
Inte relaterat till bloggen, men däremot till SJ Årskort Guld...
Är det någon som har ett SJ Årskort Guld här på sidan?

Det jag reflekterat över:
Om jag bor i Västerås och dagpendlar till Stockholm betalar jag ca 3.500kr/mån x12= 42.000SEK.
Ett årskort Guld kostar 31.000kr till, men då får man fritt resande i hela Skandinavien. Ingår även en hel de fördelar ombord... Häpnar lite över möjligheten att ta med sig en respektive i sovvagnarna (perfekt till Åre).

Den som köper ett SJ Årskort Guld får 81.000p. Det jag dock kom på är ju att man bör få ytterligare 95.000p om man köper kortet på sitt SJ Prio Svart Mastercard!? Det ger 176.000p! Om man sedan spenderar 100.000kr i vanliga inköp på samma kort får man 30.000p till.

Ett vanligt år som SJ Årskort Guld borde alltså generera över 200.000p/år!?

En natt i dubbelrum under helgen på Scandic Hotel KNA i Oslo kostar 15.000p/natt! Fre-Lör-Sön kostar 30.000p för ett dubbelrum.
Iprincip kan jag ta sju helger i Oslo varje år, inklusive hotell och resa.....gratis (nåja)...

Jag har inte varit ett stort fan av SJ, men detta låter faktiskt ganska bra!:D
 

Kristofer

Medlem
Räkna även av ersättning från restidsgarantin vid förseningar. Det brukar väl vara så ovan nämnda bloggare finansierar en stor del av nästa års kort. :D
 

gdaily

Medlem
Problemet är att man måste gilla åka tåg... lika mycket som vi gillar att flyga.

Det var förresten troligen han som gjorde att SJ fick upp ögonen på vår Borlänge-Säter run, men jag håller med, det vore bra för oss (och han) om han bloggade här.
 

Glenn E

Medlem
Räkna även av ersättning från restidsgarantin vid förseningar. Det brukar väl vara så ovan nämnda bloggare finansierar en stor del av nästa års kort. :D
Jag fick 88 kronor för 1 timmes försening som inte var orsakad av SJ och 44 kronor för 30 minuter.
Nästan inte värt att fylla i klagomålet.
 

DrKlas

Medlem
Den som köper ett SJ Årskort Guld får 81.000p. Det jag dock kom på är ju att man bör få ytterligare 95.000p om man köper kortet på sitt SJ Prio Svart Mastercard!? Det ger 176.000p! Om man sedan spenderar 100.000kr i vanliga inköp på samma kort får man 30.000p till.

Får du verkligen 95 000 poäng extra om du betalar med SJ Prio Svart Mastercard? Blir det inte 30% poäng extra, dvs 24 300 poäng?
 

ian.engblom

Medlem
Varför skulle man få 95 000 p extra? Det är 30% av priset man får med prio svart, utöver de p man får för själva biljetten. Har jag missat något?
 

Palazzi

Medlem
När du handlar hos SJ gäller 130p/100kr, och inte 30kr/100 som när du handlar i andra butiker. Jag läste det iaf igår, men nu hittar jag inte sidan :confused:

Eller menar de kanske att de 81.000p man får med kortet är just det som motsvaras av inköpspriset? Trodde det bara var en bonus.... SJ Årskort Guld trodde jag inte hade något med mitt SJ Mastercard att göra?

SJ.jpg
 
Last edited:
Toppen