Senaste nytt

Uppgradera för poäng på Singapore Airlines

fredd

Medlem
Hej! Jag har om några veckor en biljett med SQ i Economy (mellan en stad i Tyskland och SIN), jag undrar om jag kan upgradera biljetten till b.c. med EB-poäng som jag har över och om man kan göra detta i förväg? Om någon har en idé om antalet poäng som krävs skulle det också vara kul att veta, jag själv gissar på kanske 40 000.
:)
 

Jacob

Medlem
Det går att göra och skulle i så fall kosta 50.000 poäng. Dock är det endast tillåtet för dyra ekonomiklass biljetter som bokats i bokningsklass Y, B, S.

Vet du vilken bokningklass din biljett är bokad i? Annars, hur mycket betalade du för biljetten?
 

tomeck

Medlem
Är det via MUC eller FRA? Och om det via FRA är det med 77W (kvälls/nattavgången) eller 747 (lunchavgången) via FRA?

77W och A380 har ju SQ new business och dessa har varit extremt svåra upgradera till även om man är bokad i den dyraste ekonomiklass biljetten på SQ. Har försökt dels för mig och dels för fastmön och andra men ej lyckats någon gång. Kanske någon annan har haft bättre tur på SQ 77W/A380? Kanske ska kolla på sqtalk också.
 
Toppen