Senaste nytt

Prisskillnad på Hertz svenska sida jämfört med den spanska

Petter

Medlem
Hej!

Jag kikar på hyrbil i Spanien om några veckor.
När jag söker genom den svenska sidan så får jag upp ett pris på 795 euro för 2 veckor, samt priset i kronor. (obegränsade mil)

Sedan så går jag till Hertz spanska sida, väljer engelska som språk, då kostar samma bil 375 Euro om jag bokar direkt med prepay inkl 4900 km.
Väljer jag att betala på plats kostar det 429 Euro.

Varför denna enorma prisskillnad? känns helt sjukt!
 

A380*G

Medlem
Ja hertz prissättning är riktigt skum... hyra ganska många bilar med dem per år och det krävs alltid många sökningar innan jag hittar ett pris jag är nöjd med.
 

Chrille

Medlem
Förutom det uppenbara, olika körsträckor, så kan det vara skillnad i försäkringsomfattning?

Prova att köra genom en reseportal, t ex mrjet, så får du jämförelsepriser i SEK, försäkrat och klart.
 

Homer

Medlem
Det är vanligt att priserna varierar beroende på vilken av deras siter du använder,
på den svenska siten brukar de ofta vara dåliga enligt min erfarenhet.
Eller så kan man få samma pris men du är tvungen att betala i förskott.
Samma sak med Avis.
 

Petter

Medlem
Men om jag betalar med mitt SHB Platinum så täcker den självriskeliminering, då är det väl bara att tuta och köra?
Jag behöver absolut inte mer än 4900 km..
 
Last edited:

Homer

Medlem
Men om jag betalar med mitt SHB Platinum så täcker den självriskeliminering, då är det väl bara att tuta och köra?
Jag behöver absolut inte mer än 4900 km..

Menar du att priset du fick på den svenska sidan skulle inkludera självriskeliminering, Super Cover?
Är du säker på det?
Isåfall vilket CDP eller kupong har du då använt?


Det skriver tom på siten att det inte går att köpa i förväg
Denna information finns för tillfället bara tillgänglig på engelska.
Super Cover is offered in most locations but can only be purchased at time of pick-up for an additional amount of:
 

Petter

Medlem
Hej!

Nej det vet jag inget om, men jag menar att min kortutgivare står för försäkring, så jag inte behöver lägga till något extra, eller hur?

Mvh
 
Toppen