Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

nilsson

Medlem
Jag besökte en bar i Barcelona en sen kväll i början på året och förundrades över att de hade en GT-meny med ett 20-tal olika versioner. Jag plockade en på måfå och fick en GT garnerad med en rejäl kvist färsk rosmarin. Kan rekomenderas.
 

rob74

Medlem
Jag tvivlar på att någon som är bortskämd av att flyga i 1:a klass skulle ge sig ut på
en hjortronmyr och kämpa mot mygg och knott för att få ihop en halvliter bär ;)

Om man bortser från isbjörnar hade väl detta kunnat vara reklam för en produkt från KRN?

Haha! Snyggt... :)
Ja, sist flickvännen var ute och plockade hjortron så blev hon ju ordentligt blöt och myggstucken, så det är inget jag suktar efter direkt.
Några vänner och jag gjorde en blåbärsräd i Piteå en gång. Det var ganska så myggigt i skogen invid Larssonsberget, men om man rökte cigarr hela tiden så höll röken borta de flesta. ;)
 

Homer

Medlem
Jag besökte en bar i Barcelona en sen kväll i början på året och förundrades över att de hade en GT-meny med ett 20-tal olika versioner. Jag plockade en på måfå och fick en GT garnerad med en rejäl kvist färsk rosmarin. Kan rekomenderas.

Spanien är GT fantasternas Mekka


How Spain is reinventing the traditional English gin and tonic - GQ.COM (UK)


Gin Tonica Tasting – 15 Spanish Gin & Tonics for World Gin Day | Summer Fruit Cup


Gin & Tonic: Spain’s Obsession, Despite the Recession | TIME.com


The best gin bars in Madrid and Barcelona | Spain travel guide, Photo 1 of 4 (Condé Nast Traveller)
 
Jag har fastnat för Sipsmith's gin. Handgjort i små satser (min senaste flaska är en av 334 i sin batch) i den första kopparpannan som tagits i drift i London på över 200 år. Ganska torr vilket jag gillar, men lättdrucken, lagom med enbär och så lite citrus på det.

Vad kostar då en flaska kan man undra? Jag beställer den från Ocado varifrån vi får våra normala matleveranser för £27. £29,45 om man handlar från The Whisky Exchange som verkar vara nån sorts generalagent. Undrar vad den skulle kosta i Sverige...
 

Palazzi

Medlem
Jag har fastnat för Sipsmith's gin. Handgjort i små satser (min senaste flaska är en av 334 i sin batch) i den första kopparpannan som tagits i drift i London på över 200 år. Ganska torr vilket jag gillar, men lättdrucken, lagom med enbär och så lite citrus på det.

Vad kostar då en flaska kan man undra? Jag beställer den från Ocado varifrån vi får våra normala matleveranser för £27. £29,45 om man handlar från The Whisky Exchange som verkar vara nån sorts generalagent. Undrar vad den skulle kosta i Sverige...

Tack för tipset! Alltid roligt med nya Gin-upplevelser, speciellt när den inte "kostar skjortan" :)
 
Hej,
Jag sitter med en Hendricks gin och vill blanda med Wilkinson tonic water. Nu visar det sig svårt att få tag på det märket.
Kan någon tipsa mig, mycket tacksam för hjälp.
 

Valley

Medlem
Spanien är GT fantasternas Mekka

GT inte min grej. Får höra med min kamrat som är stenhårt inne på att finna världens bästa GT

Men när det gäller GT & Barcelona har jag lite minnen. Om än väldigt korta sådana. Platsen var en av de äldsta barerna belägen i något skumt kvarter där man helst inte skulle gå utanför dörren när solen gått ner.
Glas a la ölsejdlar som skulle få Oktoberfestens att skämmas. Sedan hälldes det i Gin av ansenlig mängd som skuggades med delar av innehållet i en liten tonicpava (25 cl - skulle jag tro), vi var ju några stycken.

Och sen minns man inget mer:p

Smaken, tror den var avskyvärd................
 
Toppen