Senaste nytt

Tömma poängkonton helt - förslag?

Palazzi

Medlem
Vi som reser mycket får oftast högar med poäng på våra konton... Vi som även köper poäng får än flera....
När man i ett senare skede bokar bonusresor med sina många konton hamnar man alltid i en situation där det blir några enstaka poäng kvar, till synes obrukbara för att boka något kul. Tillslut glömmer man t.o.m bort att man har poäng på sina konton....

I.o.m att jag just nu befinner mig i ett läge där jag inte kunnat/velat resa långväga har jag börjat snegla mot mina nästan tomma konton, för att se om man åtminstone kan få sig en lite utflykt inom Europa.

Resultatet av mitt sökande visar att jag kan resa enväga i C/Y+ med SAS inom Europa (med EB-poäng), inom Europa i C med valfritt bolag (Lifemiles-poäng), samt inrikes (Grekland) i C med Aegean.

Någon som kan hitta en rolig kombination med SAS till Grekland, Aegean inrikes samt hem med vaflritt A*-bolag i C? Tips om trevliga destinationer, bolag, routings etc mottages gärna :)
 
Här kommer ett förslag i alla fall men det bör nog finnas mer exotiska städer än Thessaloniki. Tyvärr är jag ingen Grekland expert..
Mykonos har jag dock en bekant som gillade men kan man flyga dit med SAS?
(OBS: Notera, har bara valt test-datum för att visa. Antar att dessa datum är för tätt inpå.)

förslag 2.png

Transport med A3 mellan SKG och ATH.
Exempelvis:

Kod:
SKG  Thessaloniki Makedonia GR [LGTS]
ATH  Athens Eleftherios Venizelos GR [LGAV]
SUN  28 Jul 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -----------------------------------------------------------------------------
A3         115     SKG   14:50     ATH   15:40     320      F0 C4 D7 Z6 A7 I2 R0 Y7 B7 M7 H7 Q7 V7 W7 O7 L0 K7 J3 E0 S1 T0 U0 P0 G0 N0 X5

förslag 1.png
 
Last edited:
SAS kör ju annars OSL-JTR så kan du ta dig till OSL är det en möjlighet. (Vet inte om man kan boka ARN-OSL-JTR?)

OSL-JTR (SK)
JTR-ATH (A3)
ATH-ZRH-ARN (LX?) ATH-MUC-TXL-ARN (CA + LH?)

LX levererar ju nästan alltid inom europa så det är ju ett säkert kort. :)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Om du sitter på 25000 Miles&Smiles poäng så kan du flyga ARN-IST-LOS t/r i Business med Turkish.
 

Fredrik

Medlem
Agehall har väl varit där flera gånger och kan ge tips?

Personligen låter jag den EK steward som påstod till mig att LOS var värsta destinationen i deras nätverk avgöra åt mig.
 

Alx

Medlem
Tjaa man kan besöka övriga destinationer i Afrika också, förutom Sydafrika som är i en högre award zon. Anledningen till Lagos är då de flyger med A330 dit ;)

Det är väl det som är "problemet" att Sydafrika inte ligger i samma award zon. Palazzi efterfrågade ju trevliga destinationer. Mycket ont om sådana i Centralafrika IMHO. :)

Flyger inte TK A330 mellan LHR-IST också?
 
Toppen