Senaste nytt

Bra pris från London till San Fransisco & Los Angeles i ekonomiklass med BA

Lägger in två exempel.
För att få fram priset måste flygningarna vara AY/IB kodade.
Det går att åka med A380 till Los Angeles t.ex

sfo 2.png

- - - - - - - - -

LAX 2.png
 
Last edited:

Alx

Medlem
Andreas Eriksson du är riktigt grym på att hitta guldkorn för alla därute. Inte illa att hålla koll på bra deals i M, Y, C och F biljetter!! :)
 
TP run plus semester? Varför inte..

1. Boka en T/R till London i Business Class. Kostnad 2600 SEK

ba 222.png

- - - - - -

2. Boka en OW till Jersey från London Gatwick. Kostnad cirka 500 SEK med bara handbagage eller cirka 600 SEK med handbagage & incheckat bagage.

JERSEY Y.png

- - - - - -

3. Boka biljett hos AA.com - JER-LGW-(notera byte av flygplats)-LHR-JFK-LHR. Kostnad 2600 SEK

JERSEY.png

- - - - - -

Total kostnad: 5800 SEK

Andreas Eriksson du är riktigt grym på att hitta guldkorn för alla därute. Inte illa att hålla koll på bra deals i M, Y, C och F biljetter!! :)

Man måste ju ha någon sysslelsättning här i livet.. :)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Vitsen med Hold är naturligtvis att priset garanteras även om det sker förhändringar.



Q.
How do I guarantee my fare on AA.com?
A:
Reservations placed on hold on AA.com will be guaranteed for 24 hours or until midnight the following day, whichever gives you more time.

http://www.aa.com/i18n/utility/FAQs/reservations/Fares.jsp

Jo, det förstår jag också men jag använder sällan hold på det sättet.
Istället tömmer jag ett visa kort helt på pengar och bokar resan för då får man automatiskt 4-5 dagar på sig att köpa resan. (om fare går upp brukar priset gå upp dock.)

Resan blir då satt på "On Request" och sedan får man ett email att man måste betala inom ett par 3-4 dagar..
Risken med att använda "hold" på detta sett är att "fare:n" riskerar att gå upp som sagt men loggar jag in på AA.com är det samma pris fortfarande. Det är bara det jag tycker är konstigt. :)
 
Last edited:
Toppen