Senaste nytt

Hjälpa en nybörjare på deals? Mamma tor Stockholm-Singapore arr 3/8 dep 10/8.

Patrick

Medlem
Hallå!

Jag har själv precis börjat leta deals tack vare denna site! Ni är ett underbart lagom skruvat gäng! ;)

Min mamma ska till Singapore om ett par veckor, hon ska vara på plats från 3/8 till 10/8. Då hon reser sällan, och är min mor, är en Bus eller Firstbiljett självklar.

Resebyrån har fått fram C Finnair för ca 30 och SQ för 34, men detta är en affärsresebyrå så deals är inget de kan. ;)

Jag letar själv efter deals men har dåligt med tur (trots nybörjare). Hittar ni något?

Alla tips uppskattas!

:)
Patrick
 

Malu

Medlem
Jag tittade lite snabbt i ITA och på MrJet och hittade Turkish via IST för 18685 SEK och med Lufthansa/Austrian för 21938 SEK. Skulle jag boka så vore nog Austrian första-alternativet. Datum med bra pris som jag hittade var utresa 30JUL och hem 10AUG. Det är ju alltid svårt att hitta bra priser när man har fasta datum...
 

GillBates

Medlem
En snabb sökning på ITA Matrix gav 17700 med Finnair och Cathay via BKK. Kommer iofs fram sent den 3:e så kanske inte optimalt. Dessutom via BKK på ditresan.
 
Last edited:

cmj

Medlem
Med Qatar Airways från Stockholm finns priser från strax under 23.000:- och det är ombord på Dreamlinern från Stockholm. Dock 8 timmars stopp i Doha på både ut och hemväg, då får man kolla med Qatar Airways om övernattning ingår.
 

palmen

Moderator
Även Qatar och BA har priser för 22-25000 kronor med utresa 1 augusti (framme 2 augusti) och hemresa 10 augusti. Det är dyrare än tidigare förslag men valet finns i alla fall.
Du kan själv söka lite på priser som du bör kunna hitta på någon resebyrå efteråt
Matrix - ITA Software

Tror det kan vara svårt att hitta en "riktig" deal till SIN, sällan man ser dessa till SIN om man inte ska kombinera 2 olika biljetter men det är nog lite överkurs i detta fall.
 

m10

Medlem
För att komma ner ytterligare i pris kanske en C-biljett med Austrian till BKK (~12,5k), och en kompletterande med JetStar i Economy (tar ju trots allt bara 2,5h) vidare till SIN (~1,4k), kan vara en idé? Dock framme 22:30 den 3:e, men kan ju å andra sidan åka en dag tidigare.

Frågan är väl hur mycket det är värt att a) behöva blanda in två helt skilda bolag – knepigt vid t. ex. förseningar, b) lägga till ett extra stopp, och c) spendera 2x2,5h i Economy.

Disclaimer: Har inte sökt svinnoga.
 

Senator

Moderator
Pratar vi billigaste så kan man köra någon deal till Bangkok: typ Turkish för 11 000kr sedan köpa BKK-SIN-BKK med Thai för 5 000kr i affärsklass. Men då hade jag fått en resbyrå att göra en PNR med två biljetter. Observera att jag inte har kollat dina datum
 

Ubbe

Medlem
Kan man inte flyga med Singapore airlines direkt från MUC i A380 eller minns jag fel? Då får ju mor din en resa med klass :)
 

Patrick

Medlem
Tack för alla tips! Har skickat vidare till min resebyrå ang. A380 från muc. Spännande att se vad han får för pris.
 
Toppen