Senaste nytt

Restaurangtips i Shanghai?

A380*G

Medlem
OT:
johhenrik, såg din inbjudan till träff i Shanghai i en annan tråd. Tyvärr har jag inte tid, är helt fullt sista tiden innan semestern nu.
Kommer ihåg att du frågade var jag bor... French Concession, Changle Lu / Changshu Lu (nära Hilton).
Riktigt trevliga kvarter! Har du vägarna förbi där någon kväll ska du ta en middag på Mr Willis på Anfu Lu, riktigt bra ställe. Gå även förbi den berömda Avocado Lady på Wulumuqi Lu om du ändå är i krokarna, där gör jag alla mina vardagsinköp. :)

Grymt bra kinakrog är Xibo som ligger mellan Hilton och korsningen Changle Lu / Changshu Lu.
 

Patrick

Medlem
Även jag kan dela med mig av tips på rest, Jean Georges! Stjärnmat för "småpengar"!

Däremot ska man inte ta en steak på Char, 1000 rmb steak beställd rare kommer in very well done...

Iofs inte så kinesiska tips. ;)
 
Även jag kan dela med mig av tips på rest, Jean Georges! Stjärnmat för "småpengar"!

Däremot ska man inte ta en steak på Char, 1000 rmb steak beställd rare kommer in very well done...

Iofs inte så kinesiska tips. ;)


Jag håller med om att Jean Georges levererade, dock var servicen fortfarande 'kinesisk'.

Om man gillar japanskt bör man ta sig förbi Shintori, riktigt häftig lokal. När man är i området bör man även testa cocktailbaren vägg i vägg, kommer ej ihåg namnet.
 

Kebalibre

Medlem
Jag håller med om att Jean Georges levererade, dock var servicen fortfarande 'kinesisk'.

Om man gillar japanskt bör man ta sig förbi Shintori, riktigt häftig lokal. När man är i området bör man även testa cocktailbaren vägg i vägg, kommer ej ihåg namnet.
Skriver under på Shintori. Cocktailbaren du syftar på är förmodligen People 7 med den "hemliga kombinationskoden" i dörren.
 

johhenrik

Medlem
Ska prova på nästa resa, bodde på Indigo (på the Bund men lite "off") sist men överväger InterConti i French Cons på nästa resa. Det tråkiga är att vi har mycket bra avtal med Okura Garden Hotel så till slut blir det kanske där man bor med sina hårda sängar. ;)

Är det Shanghai Ruijin du menar då? Jag har bokat det Okt 25 - Nov 2. Blir första ggn där. Brukade bo på Crowne Plaza Panyu Rd förr, men det var ju fasen omöjligt att veta vad man skulle boka för att hamna i nya tornet och inte gamla. De har ju type 48 olika rates och inte ens de själva vet vilken rate som innebär vilket torn, nya eller gamla. Nu förtiden brukar jag bo på InterContinental Shanghai Expo. Ligger ganska off, men jag blir alltid uppgraderad till en schysst svit med vardagsrum, 2 badrum, hemmabio etc, så jag gillar att bo där. Nu bokade jag Ruijin dock för Expo var 50% dyrare nästa resa.

Ang restauranter så måste jag ju slå ett slag för några: Mr & Mrs Bund tycker jag är en av världens bästa restauranter. Deras nattmeny (23-04) är nog ett av de bästa värden man kan få. 3 rätter för 250RMB och 2-4-1 på dricka. Fantastisk mat.

Mercato, som också ligger på the Bund är en "Italiensk" restaurant som också är fantastisk. Personligen en av mina favoriter oavsett plats. Grym vinlista.

En av de bästa Sushi-ställena utanför Tokyos fiskmarknad är Tsukiji Aosora Sandaime. Boka Chef's table och njut av mästaren Shuta när han tillverkar Sushi av bästa sort.

Sen ska man ju självklart äta lite xiaolongbao (dumplings) när man är i Shanghai. Din Tai Fung är nog bästa stället tycker jag. Finns nog 5 ställen i Shanghai och alla är bra. Se till att äta dem "rätt" bara. Bit av en liten hörna och sug ut buljongen inuti. :)
 

Agö

Medlem
Någon som har tips på några bra nya restauranger som har öppnat senaste året i Shanghai?
Inte nyöppnat men väl värt ett besök när/om du tröttnar på kinesisk mat. Riktigt läckert. Kan du få bord vid fönstrena har du en rätt magisk utsikt...

Mr & Mrs Bund - Modern Eatery by Paul Pairet

December 2014 262.JPG


December 2014 264.JPG


December 2014 265.JPG


December 2014 267.JPG
 

anjak

Medlem
Inte nyöppnat men väl värt ett besök när/om du tröttnar på kinesisk mat. Riktigt läckert. Kan du få bord vid fönstrena har du en rätt magisk utsikt...

Mr & Mrs Bund - Modern Eatery by Paul Pairet

Visa bifogad bild 55643

Visa bifogad bild 55644

Visa bifogad bild 55645

Visa bifogad bild 55646
Tack, jo där har jag varit riktigt bra. Nu är det ett tag sen jag var i Shanghai därav om det finns några tips på nya restauranger som är värda ett besök.
 
Toppen