Senaste nytt

Tips på rolig resa en vecka mitten av augusti

wheaa

Medlem
Tjena!

Skulle behöva hjälp med tips på roligt resmål från 17-18 augusti till 24-25 augusti, budget är max ca 15k för boende plus flyg. Jag vill helst inte bara sitta på flyg så crazy routings är inte så aktuellt och jag skulle gärna vilja att det går att bada i havet.

Tacksam för roliga förslag :)
 

FF#1

Medlem
Är det för bara dig eller för fler personer?
Några preferenser på flygbolag hotell eller allianser ?
 
Varberg, västkustens pärla. Bor du i Stockholm så är det flyget till Göteborg som gäller (alternativt tåg direkt, då slipper du sitta på flyg öht). Man kan bada i havet, och roligt, det är säkert någon som tycker det. Du kan t.ex spela Yatzy, det tycker vissa är roligt. Om du gillar att bada finns där ett kallbadhus. Det finns också några lokala vattenhål om din strupe är torr, då brukar de allra flesta människorna få roligt. bo på Hotell Gästis eller Hotell Havana, då får du roligt åt all inredning.
 

wheaa

Medlem
Är det för bara dig eller för fler personer?
Några preferenser på flygbolag hotell eller allianser ?


För en person och jag har inga större preferenser när det gäller flygbolag eller allianser. När det gäller resan så kanske roligt inte är så bra ord utan jag tänker mig något exotiskt/annorlunda som man kanske inte åker till varje dag och då behöver inte vara så extremt som till tex Nordkorea :) Dvs något ställe som är varmt och skönt och där jag kan få en bra upplevelse
 

Palazzi

Medlem
Jag har sagt det förut: Tel Aviv. Unikt med kombinationen storstad, bra mat, fina stränder etc när man inte behöver flyga mer än 4h30min.

Madeira är väl annars fint under den period du avser resa. Var ju en enorm turistdestination även för svenskar förr, men jag har fått känslan av att intresset mattats. Lagom varmt och trevlig omgivning (berg + stränder).

Jag har en del mer exotiska destinationer på lager, men med tanke på att du/ni ska vara borta 1v kanske man inte vill lägra på en öde ö :p

Om du nödvändigtvis vill göra något verkligt annorlunda och reser själv så ser jag gärna ett reportage från Italienska vulkanön Pantelleria, endast 45km från Tunisien. Det finns en insjö som håller en konstant temperatur av ca 45C*, så blir inget problem att bada även om solen inte skiner:rolleyes:
Hyr ett litet stenhus (Dammuso) och njut av lugnet: http://www.solopantelleria.it/vcms_contenuti/01/19/_plugin_gallerymix/p1060242.jpg
Finns även en "stad" med ca 4.000 invånare på ön...
Priserna är verkligt låga, då ön är ganska svårtillgänglig för turister.

Jag rekommenderar egentligen bara det två första alternativet, men jag är riktigt sugen på att få läsa ett reportage om det sistnämnda ^^
Alla alternativen borde rimligen gå att finna inom ramarna för din budget
 
Barcelona låter som något för dig. Ta och bo på W Barcelona hotellet, riktigt häftigt hotell beläget alldeles bredvid två stora stränder och inte långt från centrum!
 
Toppen