Senaste nytt

Skaffa AMEX Gold med Scandic Stamgäst "fånga dagen-erbjudande"

jth

Medlem
vilka nya regler ?

Nya och nya... Jag menade nivån för burnoffvouchern. Jag ligger precis i intervallet 100-150k så jag förlorar på att de tog bort europavouchern. Det minskar ju värdet av kortet radikalt för mig. Dessutom flyger jag inte så mycket med SAS numera, väljer BA och oneworld när jag kan.
 

Ubbe

Medlem
Nya och nya... Jag menade nivån för burnoffvouchern. Jag ligger precis i intervallet 100-150k så jag förlorar på att de tog bort europavouchern. Det minskar ju värdet av kortet radikalt för mig. Dessutom flyger jag inte så mycket med SAS numera, väljer BA och oneworld när jag kan.

Men ligger du där så går väl det hyfsat snabbt att fixa till resterande kronor utan större kostnad. Man måste tänka kreativt.. Köper du tex en guldtacka på 100 eller tre på 50g vardera beroende på hur långt du har kvar till vouchern så är du ju hemma med halmen . Guldtackorna kan du ju sälja tillbaka dagen efter visserligen till ett något lägre pris men ca en tusenlapp eller högst två för att få vouchern kanske det kan vara värt.. En liten form av "mileage run" strax innan årsskiftet :cool: Någon som vet bättre tips?
 

agehall

Medlem
Jag kommer inte ihåg exakt hur MR->EB kursen såg ut, men när jag tittade på det för ett tag sedan räknade snabbt ut att det var en mycket sämre affär än att få EB-poäng direkt.
 
Jag var inne på strategin att skaffa Amex goldcard bara för att kunna överföra de 60000 MR till EB och undrade då hur mycket EB-poäng det skulle bli. Läste i en annan tråd att man får ut ca 1/10, i detta fall alltså ca 6000 EB-poäng. Inte helt fel :)

Ist innebär det att man får 10 EB poäng/100kr man spenderar (AMEX gold och konverterar MR till EB), jämfört med 20p/100kr om man använder Amex EB direkt. Så yes du har helt rätt agehall, bättre att betala med AMEX EB.
 
Toppen