Senaste nytt

Norwegian lanserar världens första Android-baserade underhållningssystem för flygplan

Palazzi

Medlem
När nu Norwegian, efter lång väntan, äntligen mottagit sin första B787 Dreamliner så är det också dags att presentera deras nya "infotainment-system" ombord. Tillsammans med branschledande Panasonic Avionics System har Norwegian, under 18 månader, utvecklat ett komplett underhållningssystem baserat på googles mobila plattform, Android.

Som namnet "infotainment" antyder är det nya systemet inte bara inriktat på underhållning, utan kommer också vara den portal där passagerarna beställer sin mat/dryck. Passagerare kommer också kunna navigera sig fram till information om flygrutten, höjdmeter, hastighet etc.

Det återstår att se hurväl det nya systemet mottages av passagerarna, men den finns snart att testa i en stolsrygg nära dig! :)
 

FF#1

Medlem
Låter spännande, man får ju oerhört mycket mer prestanda än med traditionella system om man väljer en sån lösning.
 
Hoppas att touchskärmen är bättre än de flesta som sitter i dagens stolar, för annars är det väldigt vågat att ha swipe som navigationselement.
 

olsson

Medlem
Om man beställer en av de kortare rutterna för att testa kärran, kommer de köra infotainmenten helt? Hade vart värt en liten resa enbart för att testa den.
 

OliT

Medlem
Konceptet med att beställa (och i det fallet betala) mat på displayen testade jag på Virgin i USA, väldigt smidigt. Hoppas att Norwegian får till det lika bra - och med lika bra mat :)
 

Palazzi

Medlem
Om man beställer en av de kortare rutterna för att testa kärran, kommer de köra infotainmenten helt? Hade vart värt en liten resa enbart för att testa den.

Jag tar det förgivet då man förmodligen vill utvärdera konceptet så mycket det bara går. Man ska väl dock inte svära på det....
 

vicce

Medlem
Konceptet med att beställa (och i det fallet betala) mat på displayen testade jag på Virgin i USA, väldigt smidigt. Hoppas att Norwegian får till det lika bra - och med lika bra mat :)

Hade varit smidigt att bara dra sitt kreditkort i läsaren vid stolen. Enklare för alla parter?
 
Toppen