Senaste nytt

Billiga First-biljetter - eller?

Simon

Medlem
Edit: Dumheter alltihopa, nothing to see here. :)

....
Ny som jag är på området tycker jag fortfarandet det är förträffligt spännande att sitta och söka på alla möjliga biljetter till diverse destinationer, testa olika routings och kanske lära sig något på kuppen. I går kväll roade jag mig med att söka efter biljetter i första klass, det finns ju någon slags underhållning i att söka fram svindyra biljetter, och knapprade in Singapore - New York i Matrix. Satte nästan kaffet i halsen när den spottade fram Air Berlin för 11 000:-, Emirates för 14 000:- och ANA för 16 000:-. Jag har ju förstått att det är billigare att flyga från städer i Asien, men blev ändå väldigt förvånad. Brukar priserna ligga på den nivån eller råkade jag snubbla över ett bra pris?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Ny som jag är på området tycker jag fortfarandet det är förträffligt spännande att sitta och söka på alla möjliga biljetter till diverse destinationer, testa olika routings och kanske lära sig något på kuppen. I går kväll roade jag mig med att söka efter biljetter i första klass, det finns ju någon slags underhållning i att söka fram svindyra biljetter, och knapprade in Singapore - New York i Matrix. Satte nästan kaffet i halsen när den spottade fram Air Berlin för 11 000:-, Emirates för 14 000:- och ANA för 16 000:-. Jag har ju förstått att det är billigare att flyga från städer i Asien, men blev ändå väldigt förvånad. Brukar priserna ligga på den nivån eller råkade jag snubbla över ett bra pris?
Var det inte i Singapore Dollar (SGD)? 1 SGD = ca 5,3 SEK

Screenshot20130703_1.png
 

Alx

Medlem
Är du helt säker på att det var F klass OCH priser i SEK och inte USD/EUR/SGD eller liknande? Annars ett minst sagt löjligt bra pris.
 

Simon

Medlem
Så var det ju förstås. Den var så noga med att påpeka JPY, €, INR osv. när jag sökte från andra ställen, så när den inte skrev ut valuta alls så tänkte jag kronor, även fast det ju är ganska orimligt att den skulle ha kronor som standard. Men tack! Förstod att det skulle finnas en bra förklaring, men hoppades på att det inte skulle vara egen dumhet...
 

Simon

Medlem
För övrigt är det ju skönt att veta att man kan göra nybörjarmisstag utan att bli hånad tillbaks till stenåldern. :)
 

Palazzi

Medlem
Har själv råkat mata in SKK (slovakiska valutan) istället för SEK i ITA-matrix, men det har ju tyvärr genererat högre priser...

Tur att man inte har direkt bokningsmöjlighet på ITA-matrix, för då kan ju dessa små misstag bli dyrköpta!

Man lär så länge man lever :)
 

Alx

Medlem
För övrigt är det ju skönt att veta att man kan göra nybörjarmisstag utan att bli hånad tillbaks till stenåldern. :)

Nää usch, såna forum går bort!! Hellre en postning för mycket än en för lite. Tänk OM det hade stämt och du inte hade "vågat" posta dealen?! ;)
 
Toppen