Senaste nytt

Sy upp kläder i Bangkok eller Singapore - någon som har erfarenhet?

karho

Medlem
Hej, jag ska till Bangkok och Singapore i juli, och funderar på att sy upp lite kläder (kostym + skjortor).

Någon som har erfarenhet av det och vill dela med sig av tips? Jag gissar att det är billigast i Bangkok, men det är bara en gissning. Min tanke var annars att fråga på hotellen om några bra ställen.

Någon som gjort och har bra tips? Har sökt i forumet efter tidigare trådar men inte hittat någon.
 

tob

Medlem
För skjortor kan jag rekommendera Happy Harrys i Singapore.
Nu var det ett tag sedan men jag sydde upp skjortor när jag bodde där 2009 och de flesta av skjortorna duger fortfarande bra. Bra kvalitet.
Minns inte riktigt prisnivå men man kunde pruta lagom med Harry. Något som också är bra är att man får ett nummer i sina skjortor som är "receptet" med dina mått. På så sätt ska man kunna beställa nya skjortor enligt samma mått och får dem levererade alternativt plocka upp dem om man kommer på snabbvisit. Detta har jag dock aldrig testat.
 

henrik l

Medlem
Kom ett tips ovan:) Hotellen skulle jag själv inte lita på, eftersom dom lär ha sina "kompisar". Annars är söka på nätet bästa sättet och se vad folk skriver. Det var så jag hittade min "kopieringsskräddare" i Shenzhen. Brukar ta med mig en, skjorta, rock eller vad jag nu vill ha vill ha uppsytt och som jag gillar och så gör dom en kopia för för ett mycket bra pris.
 

Ninjamasse

Medlem
Efter ett 10-tal resor till Thailand sökandes efter det bästa skrädderiet så hittade jag det på senaste resan. Tailor on ten, Sukhumvit soi 8, Bangkok, nästan längst ner på gatan. Fasta priser, otroligt kvalitet både på tyger och arbetet. Syr allt på plats.
 

karho

Medlem
Efter ett 10-tal resor till Thailand sökandes efter det bästa skrädderiet så hittade jag det på senaste resan. Tailor on ten, Sukhumvit soi 8, Bangkok, nästan längst ner på gatan. Fasta priser, otroligt kvalitet både på tyger och arbetet. Syr allt på plats.

Kan rapportera att Tailor on Ten skötte sig utmärkt, det blev en kostym och ett par skjortor som jag än så länge är väldigt nöjd med. Skönt att det ligger lite avsides, slippa värsta stressen. Kan rekommenderas.
 

agehall

Medlem
Jag måste ta mig till BKK snart igen och sy upp lite nya skjortor. Enda problemet är ju att det var rätt enkelt att räkna hem en resa i Y, men nu när man inte gör sådant privat längre blir det svårare. Man får många skjortor för en T/R i C till BKK...
 

jumbooze

Medlem
Kom ett tips ovan:) Hotellen skulle jag själv inte lita på, eftersom dom lär ha sina "kompisar". Annars är söka på nätet bästa sättet och se vad folk skriver. Det var så jag hittade min "kopieringsskräddare" i Shenzhen. Brukar ta med mig en, skjorta, rock eller vad jag nu vill ha vill ha uppsytt och som jag gillar och så gör dom en kopia för för ett mycket bra pris.

Precis min tanke, tänkte ta med lite favoritplagg och hitta någon i BKK som kan kopiera. Gör Tailor on Ten det också?
 

agehall

Medlem
Jag har iaf fått uppfattning om att det är mer regel än undantag ifall du vill ha saker som ser ut exakt som du vill.

Ett annat alternativ är att göra som jag gjorde, beställa en skjorta först. När man ser att den är bra beställer man 10 till.
 
Toppen