Senaste nytt

Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Tjena,

Min familj och jag nappade på ett Emirates-erbjudande där vi flyger Aten-Dubai- Bangkok i Business och sen Bangkok-Hongkong-Bangkok i First och sen Bangkok-Dubai-Aten i Business igen.
...
Då vi åker i april och kommer hem i maj känns detta som ett bra alternativ, men är det mitt bästa alternativ och rent praktiskt vad innebär fördelarna för oss? Innebär det att de miles vi tjänar på våra flygningar med Emirates överförs rakt av och sen dubblas eller är det några speciella regler eller bestämmelser som missar? Tacksam för er hjälp!

Det verkar som ni kan tjäna minst 25.000 miles på returen ATH-DXB-BKK och 6.000 miles för BKK-HKG-BKK per resande ifall du registrerar alla.
 

Homer

Medlem
Alaskan Mileage Plan verkar vara intressant som allround program för de som inte flyger så ofta med exempelvis OW, ST, Icelandair, Emirates etc., man kan tjäna ihop till status med genom att flyga med bolag inom helt olika allianser och redan lägsta nivån ger ganska bra förmåner, så genom att flyga med Emirates kan man få uppgraderingar på Delta :)

•Unlimited Complimentary Upgrades anytime on AS

•Complimentary Upgrades on Delta Air Lines within the U.S. (excluding Hawaii), Canada, Mexico, and select Caribbean destinations.

•50% Bonus Flight Miles**** on Alaska Airlines, Air France, American Airlines, Delta Air Lines, Emirates, KLM, or LAN.

•Priority AAccess™ Check-In and Security Lines at select airports when traveling on American Airlines

•Preferred Seating on Alaska Airlines, American Airlines, and Delta Air Lines.


25,000 miles/30 segments including select airline partners*.
*Elite status qualifying miles are earned on the following partners: Air France, American Airlines, Delta Air Lines, Emirates, KLM, or LAN. Miles must be credited to your Alaska Airlines Mileage Plan account to qualify.

Det finns säkert flera nackdelar, t.ex verkar inte billigaste ekonomi biljetterna med AF/KLM ge något alls.
Läge för vidare analys alltså.

Mileage Plan Elite Levels & Benefits - Alaska Airlines Mileage Plan
 

Fredrik

Medlem
Om Dr. Miles hittar något bättre säger han nog till men jag tycker det verkar som att Alaska har det bästa alternativet om man bara flyger lite grann med Emirates. Är läget detsamma med Skyteam och Oneworld så blir det ännu bättre. Precis som du skrev tidigare.
 
Toppen