Senaste nytt

Halvvägs till Lufthansa Senatorstatus 2013

pitch

Medlem
Jag såg just att jag hade passerat 50k på M&M i år. Känns ju bra på ett sätt, i och med att vi är i princip på halva året, men å andra sidan brukar i alla fall jag traditionellt flyga mindre på andra halvan.

Det blir nog fan till att växla upp och åka lite First om jag ska hinna bli SEN i år med marginal.
 

Bonden

Medlem
Usch ja, det är tuffare än vanligt att nå senator statusen i år.

Med First tickar det ju på bra på milesen, men det kan bli kännbart i plånboken.
 

Senator

Moderator
Jag kämpar hårt i år med att nå SEN, så nu blir det LHR-ATL i F. Nu har jag inte maximerat denna 100% men det blir 40 000 Miles för £2 500. Skulle gå kanske att få ut ca 5 000 Miles till. Så min strategi från och med nu är att (om möjligt) planera mina resor runt reor från LHR med LH/LX till Nordamerika på priser mellan £2 500 - 3 000 för 40 000 till 55 000 Miles. Så beroende av resmönster ser jag detta som en framtid: en till två resor som detta per år beroende av vart jobbet tar mig samt semesterplaner.
 

A380*G

Medlem
SEN för mig är inga problem, hamnar på runt 110-130 kMiles i år antagligen, utan mileage runs Säkrar kortet till Feb 2017.
 

Bonden

Medlem
Jag kollade på mitt M&M konto nu och såg att jag har 92,065 så det skall nog ordna sig.
Håller på att starta eget nu så C&F långresor i tjänsten lär nog dröja..

//Jonas
 

pitch

Medlem
Jag måste ju ha varit otroligt dålig på extrapolering och/eller totalt senil när jag skrev det första inlägget. För när dom sista milesen från sommarens eskapader trillade in idag så hamnar jag på 100715.

Kanske inget att oroa sig för, alltså, det där med att hinna med i år.
 

FF#1

Medlem
Jag måste ju ha varit otroligt dålig på extrapolering och/eller totalt senil när jag skrev det första inlägget. För när dom sista milesen från sommarens eskapader trillade in idag så hamnar jag på 100715.

Kanske inget att oroa sig för, alltså, det där med att hinna med i år.

Då är det ju bara fundera på hur du ska disponera resten av årets resor och poäng, ett angenämt problem.
 

henrik l

Medlem
Då är det ju bara fundera på hur du ska disponera resten av årets resor och poäng, ett angenämt problem.

BAEC-silver drar du snart ihop till:D

Fö har jag hittat några mileage-runs i Asien som någon kan vara intresserad av.

CMB-BKK-HKG T&R, TG ca 10 000 p till M&M (200%) om jag tolkar rätt, pris drygt 5000 kr. Finns åtminstone till mars. Fare basis: JEE3LKE, No minstay, stop over tillåtet i BKK i båda riktningar.

TPE-CGK T&R, EVA-air, ca 9500 p till M&M (200%), pris dryga 5000 kr.

Priserna får man när man söker på respektive bolags hemsida.
 

MarcusC

Medlem
Finns det några bra rutter / möjligheter kvar tjäna bra M&M poäng inom Europa....jag känner mig helt lost med LHs prisklasser numer..Och när varken OS eller LX flyger från GOT känns det tufft även om LX ska testas i vinter till GVA.
 
Toppen