Senaste nytt

Turkish Airlines leasar 3st Boeing 777-300 från Jet Airways

Dr. Miles

Expert
Aha, jag missförstod nog då... Men hur i h-ete ska de komma fram till vem som hamnar i F och vem som hamnar i C? Först till kvarn, tillägg, status eller dyrast klass inom C-klasserna? :)

eller de gör som THAI med Airbus A340-600. Spärrar First class delen så länge det inte är fullt i Business..
 
Visar sig att min flight CPH-SGN ToR i C är på detta plan (om de inte ändrar), ser ju ut att kunna bli bra, särskilt för 15 500kr! Ringde för att boka säte men man kunde inte välja rad 1 och 2, de var blockade och kunde endast öppnas på flygplatsen så det verkar vara som Doktorn säger att de låst dem tills det är fullt i business kabinen. Valde tills vidare ett fönstersäte då det verkar som man ändå sitter själv!
 

Dr. Miles

Expert
Business class stol på Jet Airways Boeing 777-300ER: (Bilderna är på en THAI flygning)

THAI Business class NRT-BKK 01.jpg
THAI Business class NRT-BKK 02.jpg
THAI Business class 01.jpg
(Foto: Dr. Miles)
 

Alx

Medlem
Fönstersäte eller ej. I den kabinen är det näst intill omöjligt att se ut. Jag är inget fan av fiskbenskonfigurationen om man inte reser ensam. Osocial utan att för den skull ge någon nämnvärd privacy.

Flög TG BKK-FRA (Jet Airways 777-300ER) i vintras och måste säga att det var en av de sämsta C-upplevelserna jag varit med om. Både hårdvaran och den mjuka delen. Hoppas TK lyckas leverera bättre helheltsupplevelse än vad TG gör med den kärran.
 
Flyger själv så då passar det ju bra, dock är det alltid trevligt när man kan se ut. Har tidigare haft blandad kompott vad gäller de mjuka värdena hos Turkish så vi får se denna gången. Kunde dock inte motstå att boka då priset var bra, många ekonomiklassbiljetter var lika dyra eller dyrare....
 

palmen

Moderator
Hur står sig sviterna i leasad B777 mot TGs nya F? Tror du provat båda?

Jag testade båda på min senaste långresa och jag skulle föredra nya F alla dagar i veckan, de leasade planen är dock inte dåliga på något sätt men de känns lite "gamla" och slitna. Dock väldigt skönt att kunna stänga om sig när man önskar det.
 

Smuffe

Medlem
God middag vänner!
Det kan vara fel tråd men jag vet att frågan ang B777 First kabin med leasade plan från Jet har varit med i denna tråd även ganska nyligen.

Är det någon på forumet som vet hur länge TK kommer leasa 777 från Jet?
Jag skulle behöva få ett hum om detta då jag och min sambo flyger den 8:e januari och de enda indikationerna som jag får på hemsidan är att på TK 64/65 flyger de med A333 samt TK 68/69 med A340... Är det som jag misstäker att de leasar B777 under hösten och ingen vet säkert om de kommer ha kvar dom efter nyår eller finns det hopp om livet om jag kontaktar TK på Arlanda och frågar?

Tack och trevlig helg!

(Tack för flytten till rätt tråd..)
 
Last edited:
Toppen