Senaste nytt

Live från plats 1A på AA137 London-Los Angeles

My first FIRST pågår här med inflygning över norra Kanada för tillfället.

AA's nya 773 är riktigt trevlig på alla sätt.
Mycket bekväma säten både i First och Business (testade ett tomt business säte då jag skall åka det mellan LHR-JFK om 3 veckor). Har iofs bara åkt AA's gamla business innan samt BA's så jag har inte den breda erfarenheten som många andra här på forumet men jag kan inte hitta någonting att klaga på vad gäller stolen. Vila, sova, jobba (bara att snurra stolen, fälla ut en bordsskiva och du har ett lagom kontor med en utsikt som skulle kosta många pengar.

Väldigt trevlig personal på denna flight som ser till att man har och får det man behöver och lite till.
Frågade också två av flygvärdinnorna vad de tycker om de nya planen. Svaret var lite överraskande:
"Estetiskt sett är det fantastiskt men som arbetsplats är det ett helvete jämfört med 772 eller 763 sa båda. Många barnsjukdomar som inte fungerar bra än så länge".

Maten är inte uppgraderad, samma som jag fick i business i mitten på december när jag flög senast. Men Chateaubriand'en var det bästa kött som ätit på ett flyg so far. Och det går ju inte annat än att älska Ice Cream Sundae med extra allt till efterrätt. Tur att jag bor nära Venice Beach så det kan bli en härlig morgonrunda imorgon.

$19 för internet hela resan är ju överkomligt och det har varit stabilt så här långt. Inte många som verkar använda det när jag gick igenom kabinen för 2 timmar sedan för att kolla in MCE och vanliga MC.

Over and out från 34002ft höjd och 581mph!
 

AABack2ARN

Medlem
Flög med deras nya flaggskepp i F för ett par veckor sedan. Överlag var personalen mycket trevlig och tyckte det var roligt med ett nytt plan. Det var dock några som helt klart var nya och tyckte det nya planet var krångligare. Det är en hel del ny utrustning och nya rutiner som inte riktigt hunnit sätta sig. Fick dock uppfattningen att det var den del av personalen som kanske kan klassas som något mer förändringsobenägna som såg att det var barnsjukdomar då det kom fram en del kritik mot företaget som inte gett dem tillräcklig träning etc. De som var yngre tyckte dock det mesta fungerade bra eller mycket bra.

Glöm inte beställa in en riktig espresso eller cappucini. Den nya kaffemaskinen är riktigt jäkla bra och tar bort behovet av deras standardkaffe :)
 

NotRyan

Medlem
Är det bara jag som reagerar på att man måste betala för Internet-access när man reser FIRST ? Är inte det lite.... sådär?

Mvh
/NotRyan
 

vicce

Medlem
Trevligt, hoppas du njöt ordenligt av flygningen :)

Håller med NotRyan, borde inte internet ingå i en F biljett?
 

AABack2ARN

Medlem
Trevligt, hoppas du njöt ordenligt av flygningen :)

Håller med NotRyan, borde inte internet ingå i en F biljett?

Nja, det ska man inte behöva göra om man har BA-nummer på flighterna. Anslutningsflygen brukar så vitt jag vet bokas i J om man har Club World eller First-biljett på longhaul-segmentet. Och det föranleder till att platsbokning skall vara tillgänglig även om man inte har status.

Det kan finnas biljetter vars anslutning inte bokas i J och då krävs status eller om man bokar med AA, CX eller annat codeshare-nummer.
 
Toppen