Senaste nytt

Statusmatchning Club Carlson / Nordic Choice Club

rob74

Medlem
Då jag ska bo en del nätter på Quality hotell i Luleå framöver, så slängde jag iväg ett mail och frågade om de kunde matcha mitt CC Gold. Har läst mig till att någon/några här på forumet lyckats matcha det till Silver i alla fall.
Fick svaret idag att de kan uppgradera mig till Gold om jag bor 20 nätter på 5 månader. Ingenting om Silver.
Någon med fler färska erfarenheter av detta?
 

micke

Medlem
Inga direkta nyheter. Fick matchat till silver iofs. och i övrigt samma erbjudande om guld.
Jag personligen matchade från GHA black.
Annars kan du bara teckna dig för ett choice mastercard så har du silver den vägen.
 

joemume

Medlem
Choice kräver en insats från dig för att matcha. Men deras program är helt överlägset alla andra hotellprogram i Skandinavien, så det är värt insatsen!
 

rob74

Medlem
Ok! Tack för svar!
Får avgöra närmare då jag vet hur många nätter det uppskattningsvis blir tal om.
 

joemume

Medlem
På vilket sätt överlägset?

Choice har i mina ögon det bästa lojalitetsprogrammet i Skandinavien pga följande:

* Konsistenta uppgraderingar och förmåner för sina Guld och Platinummedlemmar. Det tillhör ovanligheterna när jag inte omedelbart blir uppmärksammad som statusmedlem vid incheckning.

* Personalens förståelse för vad stamkunderna innebär för deras verksamhet - alltid professionellt och trevligt bemötande och vid problem, alltid en stor vilja att lösa problemet till kundens fördel.

* Choice har mycket fördelaktiga redemptions på intjänade poäng - superenkelt att hitta rum när som helst på året.

* Sättet som företaget sätter mig som kund i centrum - regelbundna inbjudningar till VIP-kvällar och julmiddagar etc. Varje år.

* Deras lojalitetsvouchers vid incheckning går att använda till ALLT utom starksprit.

Scandic, Best Western, Club Carlson etc. har aldrig nånsin erbjudit ens i närheten av denna tillförlitlighet och kunderkännande.

Choice är så långt över alla andra hotellprogram i Skandinavien att de är i en helt egen liga. Toppklass hela vägen!
 

Chrille

Medlem
Scandic, Best Western, Club Carlson etc. har aldrig nånsin erbjudit ens i närheten av denna tillförlitlighet och kunderkännande.

Choice är så långt över alla andra hotellprogram i Skandinavien att de är i en helt egen liga. Toppklass hela vägen!

Tack för svar.
Det är få av oss som har möjlighet att uppnå Guldstatus i flera hotellprogram samtidigt och kan göra denna typ av jämförelse som du tydligen gjort. :)
 
I januri 2012 fick jag silver hos Choice via Dinvenn.no
Jag skrev en mail till Choice Club medlemsservice om att jeg var medlem i dinnvenn.no med aktuell rabattkod. Fick svar bekräftelse på Silver medlemsskap inom några dagar.

Vet inte om denna förmånen fortfarande finns, men det är gratis at bli medlem på dinvenn.no så det är bara att prova...
 

agehall

Medlem
FruAgehall har Choice Gold och är mycket nöjd med dem. Tycker du gör helt rätt i att försöka få status med dem.
 

Valley

Medlem
Precis dragit iväg frågan till Choice om matchningsmöjligheter. Får vi väl hoppas de har något bra svar
 
Toppen