Senaste nytt

Hur är United 69: Stockholm -> Newark?

Baselord

Ny medlem
Hej,

Ska snart flyga med Uniteds flight 69 till New York (sedan vidare till LA). Första gången någonsin jag drar iväg på en sådan här resa så känner mig inte riktigt hemma på hur allting fungerar.

Jag har fixat ESTA och dylikt så det är inga problem, men det finns väl något som heter APIS tror jag. Är detta någon info som jag lämnar vid incheckningsdisken på Arlanda? Har inte blivit ombedd att lämna några sådana uppgifter på bokningssidan nämligen. Någon som vet?

Någon som vart med denna flight från Stockholm tidigare? När öppnas incheckningen?

Tack på förhand.
 

joemume

Medlem
Min erfarenhet stämmer helt överens med Senator. Den är riktigt fin i affärsklass och håller överlag en högre standard än t ex SAS. Maten är i mina ögon snäppet bättre med SAS, men United är kungliga i C-klass på denna rutt.
 

PYRZ

Medlem
Välkommen till Bc.se Baselord

Har aldrig åkt just United 69 och som @Senator skriver så beror det på nog på vart du sitter. Har åkt United inrikes med 757 i economy och det var ingen höjdare. Att sitta i ett narrow body plan över 4 timmar i economy klarar inte jag av...
 

gusten

Medlem
Välkommen till BC.se!

Åkte C klass 2008 och var väldigt nöjd. Särskilt maten och bemötandet var alldeles utmärkt. Inrikessegmentet är ju längre än man tror sedan, även om man sitter i F domestic. Jag åkte vidare till SFO den gången och satt i F. Dela gärna med dig av dina synpunkter här på BC.se efter resan - även om du sitter "bakom skynket" så är det alltid intressant med en rapport. Måhända kan du fråga om en uppgradering om du är bokad i Y - välklädd och proper, så kan det gå ibland.
:cool:
Trevlig resa.
 
Jag har flugit mycket United inrikes i staterna, ofta rutten ORD-LAX och suttit i alla deras klasser. Deras inrikesvariant av förstaklass är egentligen en mer lyxig variant av ekonomi med mer dricka och mat (ofta goda soppor) samt bättre stolsutrymme. Guldkornet inrikes är Economy Plus som ger en rejält med benutrumme... men inte mycket mer. Vanlig economy är som vilken ekonomiklass som helst.

Många gillar att klaga på United men i min mening är det en stabil carrier. Har alltid blivit trevligt bemött, i alla kabinklasser, samt kommit fram helskinnad och med bagaget intakt.

Ha en trevlig resa!
 

Alx

Medlem
United är klart bättre än deras rykte.

UA tar väl hand om sina passagerare och i synnerhet sina statusmedlemmar. Som UA*G blir man bortskämd med alla F uppgraderingar inrikes i USA (följer en tydlig och fastställd turordning) och gratis E+ seating redan vid bokning av interkontinentala ekonomiflygningar.

757:an mellan ARN-EWR är helt OK i samtliga klasser och väljs för egen del alltid före den enda andra direktlinjen ARN-EWR.

Trevlig resa!
 

Svenska73

Medlem
Har funderat på denna flight men inbillar mig att man känner turbulens över Atlanten mer i en 757. Nojig eller stämmer det?
 
Toppen