Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Magino

Medlem
Så länge du inte endast reser med SAS så kostar en enkelresa exakt lika mycket som en tur och retur resa. Alla de "priser" som du ser på tabellen gäller vare sig du gör en enkelresa eller en ToR resa.
 

m10

Medlem
Tjusigt. Tack för hjälpen! Får dela upp det på en NRT ✈ SIN ToR och åka SIN ✈ PVG ToR där emellan helt enkelt.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, hos LH hänvisar de till en annan tabell. Vad gäller?
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/99/media_1013199.pdf
Konkret ska jag åka GOT-DUR.
Ger bonusbiljett i business tillgång till lounge eller gör EBG detta?
Tack på förhand.

Det är inte vilket Star Alliance flygbolag du flyger med, utan vilket program du använder poäng ifrån.
Om du använder dina poäng från Lufthansa Miles&More(LH M&M), då LH M&Ms regler/poäntabell som gäller.

Om du flyger i Business class, så har du tillgång till loungen även om det är med bonusresorbiljetten.
 

mry

Medlem
Kan väl säga att detta inte fungerar för mig nu. Jag får inte klicka på den där knappen i punkt 2 då den är utgråad.
 

andersl

Medlem
Hej

Jag försöker få ihop en Star Alliance bonus resa ARN <-> HKG över jul/nyår, och har hittat en bra biljett dit med SAS/Air New Zealand via LHR i business class.
Men har inte riktigt fått ihop hemresan som jag vill ha den, har använt ANA tool och med hjälp av AHO's utmärkta guide hittat det här:

Men vid kontakt med Eurobonus så säger dom att dom inte ser några lediga platser, betyder inte OK i business class kolumnen att det ska finnas lediga platser?

Tacksam för hjälp från någon mer van användare av ANA tool?

Itinerary5
bt_vacant_gray_other.gif
bt_vacant_orange_o_off.gif
bt_vacant_gray_full.gif
1/10
(TU)
TK071
Hong Kong
yajirushi_gray_kukan.gif
Istanbul(IST)
23:1505:25
+1
77W
icon_vacant_other.gif
icon_vacant_o.gif
icon_vacant_o.gif
1/11
(WE)


TK1793
Istanbul(IST)
yajirushi_gray_kukan.gif
Stockholm(ARN)
08:4011:15320
icon_vacant_other.gif
icon_vacant_o.gif
icon_vacant_full.gif
 

Dr. Miles

Expert
Hej andersl, välkommen till BusinessClass.se!

Har du försökt att bilda bonusresan en flight i taget?

T ex
2011-12-28
Stockholm -> Frankfurt

2011-12-28
Frankfurt -> Hong Kong

2012-01-10
Hong Kong -> Istanbul

2012-01-11
Istanbul -> Stockholm

För exemplet ovan du behöver säga till SAS agenten att du vill först flyga från Stockholm till Frankfurt, sedan till Hong Kong, sedan till Istanbul, sedan till Stockholm.

Ibland är det så att om de(SAS agenter) söker t ex Hong Kong -> Stockholm kan de inte se bonusplatser på Hong Kong -> Istanbul och Istanbul -> Stockholm.
Det är därför bättre att försöka hitta en flight i taget.

Hoppas att du lyckas att boka din bonusresa.
 
Toppen