Senaste nytt

Nya linjer från Karlstad (Oslo och Stockholm Bromma)

Bern

Medlem
Har talats ett litet tag om nya linjer från Karlstad och idag presenterades de:

*KSD-OSL
*KSD-BMA

Operatör blir direktflyg, som tidigare prövat på KSD-SDL. Jag undrar om det kommer funka, men kul att mitt gamla hemlän nu får fler anslutningar. :)

Great Circle Mapper
Nya flyglinjer till Oslo och Bromma | Värmlands Folkblad
Oslo och Bromma nya destinationer | NWT

[edit]
Avgångstider, kan bli svårt att fylla Osloplanen...

Oslo

Två avgångar dagligen (måndag till torsdag)
Karlstad – Oslo 09:55 och 20.10
Oslo – Karlstad 10.55 och 21.10

En avgång på fredagar
Karlstad – Oslo 14.00
Oslo – Karlstad 15:00

Bromma

Två avgångar dagligen (måndag till fredag)
Karlstad – Bromma 07:15 och 17:20
Bromma – Karlstad 08:30 och 18:45
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Karlstad > Oslo, Är lite mer än 200 km,körtid max 3 timmar med bil ?. Kan det finnas underlag för denna linje ? Vill man ha transfer pax via Gardermoen.
 

Jacob

Medlem
Karlstad-Bromma blir väl säkert populär bland värmlänningar som vill åka till Stockholm över dagen för möten.
Personligen tycker jag dock det är lite synd att så många slots på Bromma ges till små inrikeslinjer. För fasiken, hit med Bromma-Frankfurt, Bromma-München och Bromma-Heathrow istället så blir jag glad... ;)

Karlstad-Oslo måste väl enbart vara för att mata passagerare till Gardemoen, känns märkligt att någon skulle flyga Karlstad-Oslo för att besöka Oslo, speciellt med tanke på hur långt Gardemoen är från Oslo centrum.
Men funkar verkligen tiderna för bra transfers i Oslo?

Vill minnas att det en gång i tiden fanns en linje Örebro-Oslo.
 

Kristofer

Medlem
Personligen tycker jag dock det är lite synd att så många slots på Bromma ges till små inrikeslinjer. För fasiken, hit med Bromma-Frankfurt, Bromma-München och Bromma-Heathrow istället så blir jag glad... ;)

Well, har någon operatör verkligen velat starta dessa linjer och nekats pga små inrikeslinjer? Det är ju bara om så är fallet som det är ett problem. :)
 

Jacob

Medlem
Well, har någon operatör verkligen velat starta dessa linjer och nekats pga små inrikeslinjer? Det är ju bara om så är fallet som det är ett problem. :)
Okej! Till alla flygbolags-VD:ar som läser på BusinessClass.se: Se till att starta upp Bromma-Frankfurt, Bromma-München och Bromma-Heathrow!! :D
 
Tänker lite samma sak med linjen till OSL, men det måste ju vara trevligt att ha bättre transfermöjligheter om man är Karlstadbo än bara ARN! Minst sagt skumma tider till och från OSL dock...

Nåja, för alla Karlstadsbor hoppas jag att det bär sig. :)
 

Jacob

Medlem
Nu har det även kommit ut en officiell pressrelease om de nya linjerna.

Man skriver stolt: "Därmed blir Karlstad Airport Sveriges enda regionala flygplats som erbjuder daglig trafik till tre skandinaviska huvudstäder - Oslo, Stockholm och Köpenhamn."
 

Dr. Miles

Expert
Nu har det även kommit ut en officiell pressrelease om de nya linjerna.

Man skriver stolt: "Därmed blir Karlstad Airport Sveriges enda regionala flygplats som erbjuder daglig trafik till tre skandinaviska huvudstäder - Oslo, Stockholm och Köpenhamn."

Men Aarhus(AAR) har linjer till Stockholm(BMA), Oslo och Köpenhamn.
Danmark tillhör Skandiavien, även om det inte ligger i Skandinaviska halvön.

Eller kanske de skyftar på "daglig"?
 
Toppen