Senaste nytt

Tips på bra hotell i Peking (Beijing) med lounge

Timo Holm

Ny medlem
Hej
Åker åter till Peking, den här gången privat, men vill ändå bo schysst med access till lounger, frukost mm
Bokar man via hotels.se, adoga eller via nån annan sajt, så vet man inte vad man få, även om man bokar rum med frukost, man få inte access till loungen per automatik.
Har ngn erfarenheter om man kan boka via hotels.se, och uppgradera på plats?
Brukar bo på Orchid eller Hilton, men den här gången åker man och betala själv, så 9 nätter a' 2,000 SEK känns inte som en alternativ
Tack på förhand från en ny medlem :)
 

rvarttinen

Medlem
Brukar kolla in de olika kedjornas egna webbplatser, de där en har bonuskort hos föredrädesvis. Ofta har de erbjudanden av olika former. Tänker då främst på spg.com, även Sofitel har ofta attraktiva erbjudanden, men de brukar komma med e-post.

Men ... tog mig en titt på slh.com och fann att de har två hotell i Peking:
Luxury Boutique Hotels Beijing, China

... de har ofta små trevliga hotell, ofta dyra (lyxiga designhotell) i bra lägen, men fann den hör gången att den ena kan du få från ca CNY 620. Inom ramen?
Du får även en spec. på vad som ingår, etc. Har bott på olika SLH-hotell och uppskattat dem. Typiskt har de erbjudanden där frukost ingår, flaska champagne vid ankomst, uppgradering, sen utcheckning, etc.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag brukar rekommendera Swissôtel Beijing Hong Kong Macau Center till mina bekanta som besöker Peking.
Framför allt de har mjuka sängar vilket många svenska föredrar.
De har relativt stort rum(32 kvm för Standard room) och nära till tunnelbanestation på Circle line.

Prisnivån ligger mellan 450-700 CNY(nästan lika mycket i SEK) per rum per natt beroende på när man åker till Peking.
 

Bryant

Medlem
Jag brukar rekommendera Swissôtel Beijing Hong Kong Macau Center till mina bekanta som besöker Peking.
Framför allt de har mjuka sängar vilket många svenska föredrar.
De har relativt stort rum(32 kvm för Standard room) och nära till tunnelbanestation på Circle line.

Prisnivån ligger mellan 450-700 CNY(nästan lika mycket i SEK) per rum per natt beroende på när man åker till Peking.

Bodde på detta hotell i somras och kan inget annat än rekomendera det.
 

Timo Holm

Ny medlem
Under den tidsperioden var Novotel 2 ggr dyrare än den lilla charmiga designhotellet, har bott på Novotel och visst är det fint där!
 

Dr. Miles

Expert
Tack för tipset!, det blev The Emperor, verkar gemytligt, fri minibar :) 9 nätter för 6000 RMB med frukost, kan inte klaga

Min kollega har varit The Emperor Hotel i Beijing ganska nyligen.

Hon sa att det var helt OK hotell med fri minibar och trevlig terras med utsikt över Förbjudna staden osv.
Servicen var bra och frukosten var OK nivå.

Hon nämnde att planlösning i rummet kan vara lite problem, självklart beronde på rummet.
Rummet där hon bodde var så att sängen låg konstigt. Ena sidan var väggen och andra sidan var pelare och skåp. Därför behövde hon krypa till sängen från fotsidan.

Men hon sa att hon är nöjd med hotellet och hon skulle bo där igen.
 

Dr. Miles

Expert
Ett annat problem på hotell i Kina generellt är, rum utan fönster.

Ibland hittar man bra room rate på 4 stjärnigt hotell och bokar den. Sedan visar det sig att rummet är utan fönster.
Om man bokar via kinesisk webbsida(på kinesiska förstås...), står det alltid att om rummet är utan fönster eller ej.
Men på engelska sajter kan missa sådan information och jag har sett två tillfälle där utländsk turist klagade om att fönstret inte fanns och det inte nämndes vid bokning.

Det är bara bra att veta.
 

Mikael

Medlem
Överlag brukar det vara bra att titta på omdömen för ett visst hotell, kvalitén på hotell i Kina kan variera ganska kraftigt, antalet stjärnor visar inte alltid sanningen.
 
Toppen