Senaste nytt

Finnair återöppnar Helsingfors-Dubai

Jacob

Medlem
Den 7 oktober öppnade Finnair linjen Helsingfors-Dubai som kommer flygas fram till 23 mars 2012.
Linjen flygs tre gånger per vecka med en Boeing 757.

Dessvärre är det inga vidare anslutningar till och från Sverige.

AY 961 HEL 08:20 DXB 16:30 75W 0 -2--5-7 06:10

AY 962 DXB 17:45 HEL 22:30 75W 0 -2--5-7 06:45
 
AY brukar ha AY1001–AY3000 som flygnummer på derras charter avgångar. Denna route kommer att köras enligt pressmeddelande one class economy flyg. Samma koncept som AY har under sommar period t.ex. till BCN.

Du kan boka plats med extra benutrymme på dessa avgångar på pris 60€ / tur. Finnair Platinum kunder kan göra reservationen gratis. Det var tidigare gratis till Gold medlemmar också.
 
Last edited:
Enligt min mening inget vidare flyg att åka långt med. Visserligen var 75:an min favorit när jag arbetade som flygvärd. Men AY:s 75:a har inte bättre pitch än vad en charterkärra har = trångt. Trängre än reguljärflygets economy. Min sambo flög med AY till Goa och det var ingen behaglig flygning om man säger så med obefintligt benutrymme. Tror att pitchen ligger på 28 (Ryanair kör 30 enligt seatguru).
Men roligt för Finland att få en direktlinje dit.
 
Jag har haft äran en gång flyga från Phuket, Thailand, India via Jaipur till Helsingfors, Finland med AY B757 på seat 10F. Seaten kan du inte ens fälla så det var ingen roligt upplevelse. :)
 

gusten

Medlem
Det verkar som om den här flighten nu flygs med en A321 och bara med Economy. :(

Är det någon som har åkt sträckan? Det är ju en praktisk anslutning från HEL, men utan C kabin i 6 timmar låter inte så lockande, ens på Finnair..
 
Toppen