Senaste nytt

Någon som testat Aerosvit?

Daniel P

Medlem
Såg att Aerosvit har riktigt prisvärda biljetter både i ekonomiklass och business class, bland annat från Stockholm till Bangkok.
Biljettpriserna ligger en skaplig bit under de flesta andra flygbolag.

Någon som har erfarenhet av Aerosvit? Det är ju Ukrainas flygbolag, så byte i Kiev.

Är det säkert att flyga med Aerosvit? Hur är det ombord?
 
Jag har en kompis som flög dom till Bangkok nyligen. Det blev AN-148 mellan Stockholm och Kiev.

För oss som läser flygtidningen Flight Global tycker jag det låter spännande. (dom har tillverkat färre än 10 stycken och statliga flygbolaget Rossiya har klagat över att planen inte är tillförlitliga)

I övrigt tycker jag det låter trist med stopover i Kiev men det kanske finns dom som tycker annorlunda?
 

Bryant

Medlem
Jag flög med Aerosvit från ARN till BKK förra året. Mellan Arlanda och Kiev blev det en Dniproavia 737. En intressant flight där de flyttade om pax pga av vikten. En man som kom ombord sist blev rasande när han blev placerad längst bak i kabinen. Han hade bokat business och frågade om det verkligen var så här det skulle gå till när man betalat 10.000SEK för biljetten. Till svar fick han en sur min och ett finger som pekade bakåt i kabinen och ett tyst sorry.. Det var tomt framför skynket förutom flygvärdinnorna som satt där efter de delat ut en renklämma :)

Kiev var en rätt tråkig flygplats. Flyget mellan Kiev och BKK var bara ren transport, dock helt ok. Ingen alkoholservering ombord, dock kunde du ta med eget..

Det var ändå så ok att jag flyger med dem till Beijing i Augusti för 3500SEK. Flighten mellan ARN och Kiev flygs då av Windrose Aviation med en E190.
 
Toppen